سه شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۹

از سوي دبير همايش تشريح شد:

محورهاي برگزاري همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي

محورهاي برگزاري همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي

جامع نيوز:اهداف و محورهاي برگزاري همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي از سوي دبير اين همايش تشريح شد.

به گزارش جامع نيوز ، قاسم محمدي مديركل روابط عمومي، مشاور وزير اقتصاد و دبير همايش مذكور، طي يك نشست خبري، شعار اصلي همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي را «همه با هم براي مقابله با تحريم» اعلام كرد.

اين گزارش حاكي است، وي با بيان اينكه در جنگ اقتصادي دشمن، آسيب رساندن به مردم كشور نه به لحاظ جسمي، بلكه روحي و رواني، مدنظر است، تطبيق دادن مردم با شرايط تحريم و اقتصاد مقاومتي را يكي از اهداف برگزاري همايش عنوان كرد.

محمدي افزود: در وضعيت تحريم و جنگ اقتصادي، صرف آشنايي مردم با شرايط موجود كافي نيست، بلكه بايد آنان را طوري مديريت كرد كه در جريان تغييرات اقتصادي بتوانند خود را براي مقابله و برخورد با شرايط و اوضاع و احوال جديد تطبيق دهند.

دبير همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي، ادامه داد: براي تحت نظر گرفتن رفتار اجتماعي- اقتصادي افراد و گروه ها جهت سازگاري بيشتر با شرايط جديد، توجه ما بايد بر ايجاد تطابق، ايجاد عادات ثابت و توسعه و رشد طرز فكر و نظر عمومي معطوف باشد.

مديركل روابط عمومي و مشاور وزير اقتصاد، ايجاد وحدت بين مردم و مسئولان را دومين هدف برگزاري همايش مذكور اعلام كرد و گفت: در اجراي اين هدف، تلاش براي ايجاد وحدت و مشابهت فكري در زمينه هاي مختلف چون عادات، نظريات، افكار و عقايد و تمايلات معيشتي- اقتصادي مردم متمركز است.

وي ايجاد تمايز بين جنبه هاي فردي، گروهي و اجتماعي مردم را سومين هدف برگزاري همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي اعلام كرد و گفت: با وجودي كه اشتراك معنوي، فكري و وحدت در طرق زندگي مردم (الگوي مصرف) امري لازم است، اما بايد دقت داشت كه تأكيد بيش از حد بر جوانب اجتماعي زندگي، انسان ها را مطيع و بي اختيار نسازد.

آماده ساختن افراد جامعه براي مواجهه موفق تر با تحولات و شرايط سخت گيرانه در آينده، از جمله ديگر اهداف همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي به گفته دبير اين همايش است.

قاسم محمدي با تأكيد بر حق انتخاب مردم براي انتخاب كالا و خدمات مورد نظر، حسب كيفيت، دوام، قيمت و سليقه شخصي افراد، افزود: با اين وجود، به دليل تسلط برنامه ريزان و مديران اقتصادي و امكان نگاه جامع و ارزيابي دقيق مديران جامعه در بخش اقتصاد، آنها بايد با تدوين «منشور راهنمايي» آسان ترين، ارزان ترين، ساده ترين و كوتاه ترين روش ها را براي سهولت دسترسي مردم به نيازها معرفي نمايند كه اين يكي از اهداف عمده برگزاري همايش مذكور است.

وي برنامه هاي نوبت صبح همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي را شامل سخنراني جمعي از اعضاي هيأت دولت، هيأت رئيسه مجلس شوراي اسلامي و ديگر مسئولان در كنار دكتر سيدشمس الدين حسيني وزير اقتصاد و بهروز عليشيري رئيس سازمانسرمايه گذاري و كمك هاي اقتصاد و فني ايران اعلام كرد.

محمدي همچنين خبر از رونمايي كتاب گزارش اقتصاد ايران در سال 2013 و كتاب دست آوردهاي اقتصادي دولت هاي نهم و دهم در نوبت صبح همايش داد.

وي برنامه هاي نوبت بعد از ظهر همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي را شامل سه پانل تخصصي تحت عنوان «رسانه هاي مجازي و اقتصاد مقاومتي» با حضور نمايندگان رسانه هاي مجازي، «مطبوعات و اقتصاد مقاومتي» با حضور نمايندگان و مديران مسئول روزنامه هاي كشور و «ارتباطات، روابط عمومي و اقتصاد مقاومتي» با حضور جمعي از اساتيد علوم ارتباطات و مسئولان روابط عمومي سازمان ها و نهادهاي دولتي اعلام كرد.

به گفته وي، در هر يك از پانل هاي ياد شده، تعدادي از مسئولان دولتي نيز حضور خواهند داشت.

گفتني است، همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي، روز سه شنبه هفته جاري (15 اسفند ماه) در مركز همايش شهيد مدرس وزارت امور اقتصادي و دارايي از ساعت 30/8 الي 20/16 برگزار مي شود.

نوشته شده توسط تحریریه در یکشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۶:۴۴ ب.ظ

  • دیدگاه‌ها برای محورهاي برگزاري همايش ملي رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتي بسته هستند
  • 412 بازدید
  • چاپ چاپ

دیدگاه

نظرات در این پست بسته شده.