جامع نیوز:معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی درنشستی خبری گفت: ۸ فروند هواپیما طی ۱.۵ ماه اخیر وارد ناوگان شده و ۷ روند هواپیمای فرسوده نیز از ناوگان خارج شد. به گزارش جامع نیوزحمیدرضا پهلوانی با اشاره به دستورالعمل‌های مصوب شده صنعت در سال جاری، عنوان کرد اجرای دستورالعمل‌های اجرایی از طریق […]

جامع نیوز:معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی درنشستی خبری گفت: ۸ فروند هواپیما طی ۱.۵ ماه اخیر وارد ناوگان شده و ۷ روند هواپیمای فرسوده نیز از ناوگان خارج شد.

به گزارش جامع نیوزحمیدرضا پهلوانی با اشاره به دستورالعمل‌های مصوب شده صنعت در سال جاری، عنوان کرد اجرای دستورالعمل‌های اجرایی از طریق ‌دستگاه‌های ذیربط انجام شده و در این راستا تصویب آیین‌نامه سوانح غیرنظامی، آیین‌نامه مخابرات کشوری، استاندارد و توجیه بین‌المللی و آیین‌نامه بررسی سوانح هواپیمایی از جمله این دستورالعمل‌ها است که جزو مؤلفه‌های مناسب در چارچوب قوانین این بخش تلقی می‌شود.
وی افزود آیین‌نامه گواهی‌نامه تخصصی هواپیمایی درحال بررسی است و آیین‌نامه ضمانت اجرا و تخلف پرنده‌ها سیر مراحل تصویب را می‌گذراند.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ شرکت صنعتی در حال حاضر در تولید قطعات صنعت هواپیمایی فعالیت دارندو۱۸ شرکت هواپیمایی داخلی داریم و ۳۰ شرکت نیز درخواست اجازه فعالیت در ایران را خواستارند که مجوز آنها بررسی خواهد شد.
پهلوانی با بیان اینکه ۳۴ شرکت هواپیمایی خارجی در آسمان ایران فعالیت دارند بیان داشت: ۳ یا ۴ شرکت پروازهای خود را قطع کرده و ۲ شرکت کاهش پرواز داشته و بقیه به فعالیت ادامه می‌دهندو۲۱۷ فروند هواپیما در کشور پرواز می‌کنند که از این تعداد ۸ فروند در ۱.۵ ماه اخیر وارد شد و از این تعداد نیز ۳ فروند دارای مشخصات پرواز طولانی‌مدت هستند.
ایشان در خصوص قیمت تمام‌شده بلیت هواپیما، تصریح کرد: این موضوع براساس ۱۸ پارامتر تعیین می‌شود و نیز افزایش مواد مصرفی در سال جاری منجر به این افزایش قیمت شده است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از توافق با شرکت‌های هواپیمایی به منظور تأمین نیاز ارزی خبر داد و گفت: به طور میانگین ۵۰ میلیون دلار مصرف ماهانه شرکت هواپیمایی است و با هماهنگی که انجام شده براساس توافقات ۲۰۰ میلیون دلار ارز مبادله‌ای پرداخت خواهد شد و در حال حاضر نیز سوخت ۷۰۰ تومانی به شرکت‌ها داده می‌شود.
وی تأکید کرد: برای نرخ‌گذاری باید هم شرایط شرکت‌ها و نیز تقاضاها را در نظر گرفت تا بتوان صرفه اقتصادی شرکت‌‌ها و نیز تقاضا برای خرید بلیت وجود داشته باشد.
پهلوانی از برگزاری جلسات سازمان هواپیمایی کشوری با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و نیز انجمن شرکت‌های هواپیمایی به منظور تأمین نقدینگی و نیز پرداخت مطالبات شرکت پخش خبر داد و گفت: مقرر شد از تاریخ ۱ آذرماه سال جاری، قیمت سوخت براساس نرخ مصوب ۷۰۰ تومان به شرکت‌ها داده شود که به صورت نقدی پرداخت خواهد شد و همچنین از تاریخ اعلام شده بدهی‌ ایرلاین‌ها به صورت اقساط پرداخت می‌شود.
وی درخصوص ‌هواپیماهای ایران ۱۴۰ گفت: در این راستا استانداردها و مجوزهای لازم برای پرواز این هواپیما در نظر گرفته شده و همچنین برخی از کشورها درخواست خرید این هواپیما را از ایران کرده‌اند.
معاون وزیر راه و شهرسازی سن هواپیماهای کشور را متوسط ۲۲ سال اعلام کرد و گفت: ۷ فروند هواپیما از رده خارج شده است و امیدواریم با خریدهای جدید در سال جاری میلادی این سن کاهش یابد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص افزایش هزینه بلیت و آزادسازی قیمت‌ها، گفت: این موضوع به منابع اقتصادی بستگی دارد و باید شرایط آزادسازی فراهم شود تا بتوان آن را عملیاتی کرد اما در حال حاضر و نیز در سال آینده با نرخ‌های فعلی پروازها انجام خواهد شد.
پهلوانی همچنین از کاهش تأخیر پروازها خبر داد و گفت: در حال حاضر با تشکیل ستاد تأخیرات در سازمان با مشارکت شرکت فرودگاه‌ها، شرکت هواپیمایی به دنبال کاهش تأخیر پروازها در زمان عید هستیم و اکنون این زمان از ۳۴ دقیقه به ۲۰ دقیقه کاهش یافته است.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تأکید کرد: ۴.۵ درصد پروازهای بین‌المللی به دلیل مجوزها کاهش یافته است.
وی درخاتمه درباره جذب نیروی انسانی در صنعت حمل و نقل هوایی گفت: امسال ۹۵۰۰ نفر خانم در صنعت حمل و نقل هوایی جذب شده است؛ همچنین ۲۵۱۰ مهماندار پذیرفته شده است.