جامع نیوز:دکتر سید رضا خوشزاد در نشست خبری که به منظور ارایه برنامه های آتش نشانی در شب چهارشنبه آخر سال و طرح استقبال از بهار تشکیل شد، اظهار داشت: تمامی تدبیرهای لازم به منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کار سازمان آتش نشانی و […]

جامع نیوز:دکتر سید رضا خوشزاد در نشست خبری که به منظور ارایه برنامه های آتش نشانی در شب چهارشنبه آخر سال و طرح استقبال از بهار تشکیل شد، اظهار داشت: تمامی تدبیرهای لازم به منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پایتخت قرار گرفته است.

به گزارش جامع نیوزمدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه از نگاه سازمان آتش نشانی چهارشنبه آخر سال یک تهدید نیست، گفت: سازمان آتش نشانی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به شهروندان تمهیدات چهارشنبه آخر سال را در قالب پیشگیری و پیش بینی تعیین کرده است.

دکتر خوشزاد با بیان اینکه در بحث پیش بینی حوادث، سازمان آتش نشانی هزارو۳۰۰ تیم عملیاتی برای پوشش حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال آینده ساماندهی کرده است، گفت: این هزار و ۳۰۰ تیم عملیاتی که شامل چهار هزار آتش نشان هستند از صبح روز سه شنبه در محل های پیش بینی شده مستقر خواهند شد.

وی با بیان اینکه تیم های عملیاتی متناسب با محیط و نوع خطرپذیری منطقه در محلات مستقر خواهند شد، گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی در چهارشنبه آخر سال از حضور پنج هزار آتش نشان داوطلب نیز بهره می گیرد.

وی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با شرکت پست برای توزیع کتابچه (۱۲۵ نکته ایمنی)، گفت: این کتاب طی چند روز آینده برای دو میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تهرانی ارسال خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه روز شنبه ۲۰ اسفند پنج هزار آتش نشان داوطلب مانور عملیاتی بزرگی را برگزار خواهند کرد، گفت: این مانور که با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران در محل دانشکده آتش نشانی- در صالح آباد – برگزار می شود؛ نشان دهنده توان عملیاتی آتش نشانان داوطلب است.

وی همچنین از برگزاری نخستین جشنواره ایمنی دانش آموزان در چهارشنبه آخر سال خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده با وزارت آموزش و پرورش یک هزار و ۳۰۰ دانش آموز منتخب روز ۲۱ اسفند در برج میلاد میهمان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی هستند که این دانش آموزان با مخاطرات و خطرات مربوطه نیز آشنا خواهند شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه آتش نشانان و کارشناسان این سازمان در روزهای آتی و قبل از چهارشنبه آخر سال برای آموزش شهروندان در محلات و مدارس مهمان مردم هستند، گفت: ۱۰ هزار خاموش کننده نیز به صورت رایگان در میان مردم توزیع می شود.

وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده از سوی معاونت عملیات سازمان آتش نشانی هر تاکسی که به تازگی وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود باید برای دریافت خاموش کننده دستی به این سازمان مراجعه کند.

وی ساماندهی آتش نشانان داوطلب را یکی از اهداف مهم سال ۹۱ این سازمان اعلام کرد و گفت: با توجه به بحران های احتمالی تهران، سازمان آتش نشانی شعار «هر خانواده یک آتش نشان» را دنبال می کند که بر این اساس آموزش های آتش نشانان داوطلب در دستور کار قرار دارد و همچنین تجهیزات انفرادی از جمله کلاه، لباس و خاموش کننده های دستی میان آنان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه در ۱۷ ایستگاه محل های مناسب برای استقرار اورژانس پیش بینی شده، تصریح کرد: در ایستگاه های در حال ساخت نیز جانمایی خاصی برای حضور اورژانس در نظر گرفته شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه سازمان آتش نشانی انتظار دارد که با حرکت تیم های عملیاتی آتش نشانی به محل حادثه، اورژانس نیز همزمان به محل اعزام شود، گفت: یکپارچه شدن سازمان آتش نشانی و اورژانس می تواند در تحقق این امر مهم موثر باشد.