جامع نیوز:رییس سازمان امور مالیاتی کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که بر اساس آن این دو سازمان می توانند تبادل اطلاعات بر خط انجام دهند. به گزارش جامع نیوز به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، عسکری رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح برنامه های در […]

جامع نیوز:رییس سازمان امور مالیاتی کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور تفاهم نامه همکاری امضاء کردند که بر اساس آن این دو سازمان می توانند تبادل اطلاعات بر خط انجام دهند.

به گزارش جامع نیوز به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، عسکری رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با تشریح برنامه های در دست اجرای این سازمان از جمله بحث الکترونیکی شدن اظهارنامه های مالیاتی و اجرای طرح جامع مالیاتی و لزوم دسترسی به اطلاعات هویتی افراد اظهار داشت: اهمیت و نقش پایگاه اطلاعاتی سازمان ثبت احوال در راستای برنامه های سازمان مالیاتی می تواند بستر مناسب و مفیدی ایجاد نماید بویژه که اسناد هویتی، امضای دیجیتال و سایر اطلاعات مفید دیگر از قبیل کدپستی و ایمیل در آن گنجانده شده است.

ناظمی اردکانی رییس سازمان ثبت احوال کشور، ضمن تشریح اهداف و برنامه های سازمان متبوع خود، اظهار داشت: با انجام آرشیو الکترونیکی ۱۲۰ میلیون سند هویتی ایرانیان، از سال آینده مراجعه به اسناد هویتی به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: امروزه تمام اسناد هویتی در سراسر کشور و حتی ایرانیان خارج از کشور مبتنی بر پایگاه اطلاعات جمعیت کشور بصورت الکترونیکی است از اینرو امکان لینک و بهره گیری بیش از ۸۰ دستگاه اجرایی میسر شده است و امیدواریم با همکاری هم سازمان مالیاتی نیز بتواند از خدمات این سازمان بهره لازم را ببرد.

در پایان این نشست، روسای سازمانهای مزبور، با امضای تفاهم نامه همکاری ابراز امیدواری کردند با اتصال و تبادل اطلاعات همکاری های فی مابین توسعه یافته و در جلوگیری از فرار مالیاتی کمک شایانی نماید.