به گزارش جامع نیوز،مدیرعامل بانک ملی از افزایش سرمایه این بانک از ۲۲ هزار میلیارد ریال به ۹۹ هزار میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد. فرشاد حیدری در جمع خبرنگاران افزود: با این افزایش سرمایه، بانک ملی به بزرگ ترین بانک کشور از لحاظ سرمایه تبدیل شده که سرمایه آن حدود […]

به گزارش جامع نیوز،مدیرعامل بانک ملی از افزایش سرمایه این بانک از ۲۲ هزار میلیارد ریال به ۹۹ هزار میلیارد ریال از محل تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داد.

فرشاد حیدری در جمع خبرنگاران افزود: با این افزایش سرمایه، بانک ملی به بزرگ ترین بانک کشور از لحاظ سرمایه تبدیل شده که سرمایه آن حدود سه برابر بانک بعدی است.

وی مانده منابع بانک ملی را در شرایط کنونی ۷۳۹ هزار میلیارد ریال و مانده تسهیلات اعطایی آن را ۶۴۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با جذب این میزان منابع و اعطای این میزان تسهیلات، بانک ملی مقام نخست را در نظام بانکی کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل بانک ملی حجم مطالبات این بانک را در پایان آبان ماه سال جاری ۱۷۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: از آبان ماه تا امروز، بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال از این مطالبات وصول یا تعیین تکلیف شده به گونه ای که مانده مطالبات از مانده مطالبات سال گذشته کمتر شده است.

وی تعداد خودپردازهای بانک ملی را ۶ هزار و ۴۰۰ دستگاه، تعداد کارتخوان های آن را ۴۴۷ هزار دستگاه، شمار کارت های الکترونیک صادره را ۳۲ میلیون فقره و تعداد حساب های افتتاح شده در این بانک را بیش از ۶۰ میلیون حساب ذکر کرد.

به گفته وی، بانک ملی هر ماه بیش از ۱۱۰ میلیون تراکنش دارد که از این لحاظ نیز بالاتر از سایر بانک ها قرار دارد.

حیدری با اشاره به رونمایی از سایتی در بانک ملی ویژه نوجوانان و جوانان، گفت: این سایت علم زندگی را آموزش می دهد و نوجوانان و جوانان از طریق آن، نحوه پس انداز، بودجه بندی و نظم بخشی به امور مالی را یاد می گیرند و بابت آن امتیاز دریافت می کنند و از تسهیلات بانک بهره مند می شوند.

وی از استقبال قابل توجه قشر نوجوان و جوان جامعه از این سایت خبر داد و اعلام کرد که آمار این استقبال به زودی منتشر خواهد شد.

مدیرعامل بانک ملی تعداد شعب تمام الکترونیک شهاب ملی را ۵۲ شعبه ذکر کرد و اظهار داشت: با راه اندازی شعبه شهاب ملی در میرداماد، این تعداد به ۵۳ شعبه افزایش خواهد یافت.

به گفته وی، خدمات ارائه شده از سوی شعب شهاب ملی به ویژه صرافی الکترونیک آن در نظام بانکی کشورمان منحصر به فرد است.

حیدری از اختصاص ۱۵ میلیارد ریال برای آزادی زندانیان در جلسه اخیر هیات مدیره بانک ملی خبر داد و گفت: امیدواریم با این مبلغ تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد تا قبل از شروع سال جدید آزاد شوند و به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی در عین حال با بیان این نکته که در بافت های مسکن مهر هنوز برای ساخت مسجد، مدرسه و درمانگاه تدابیری اندیشیده نشده است، اضافه کرد: بانک ملی در دو بافت وارد شده است تا آنها را به مسجد، مدرسه و درمانگاه مجهز کند.

مدیرعامل بانک ملی همچنین از تغییر شعار این بانک خبر داد و اظهار داشت: به جای دو شعار قبلی، شعار ” این بانک، ملی است” برگزیده شده است.

مدیر عامل بانک ملی از امکان بهره گیری از تلفن همراه به جای کارت الکترونیک در پایانه های فروشگاهی خبر داد و گفت: بهره گیری از این خدمت از سال آینده در خودپردازها نیز امکان پذیر می شود.

حیدری افزود: حذف کارت های بانکی برای نخستین بار در کشور به صورت منحصر به فرد در بانک ملی اجرا شد.