جامع نیوز:طرح تولید اتانول زیستی برای جایگزینی افزودنی‌های سوخت‌های فسیلی توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با مشارکت بخش خصوصی کلید خورد. به گزارش جامع نیوزغلامرضا کرامتی فرد معاون سرمایه گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر افزود: با قطعی شدن خرید زمین محل احداث کارخانه، این طرح برای […]

جامع نیوز:طرح تولید اتانول زیستی برای جایگزینی افزودنی‌های سوخت‌های فسیلی توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با مشارکت بخش خصوصی کلید خورد.
به گزارش جامع نیوزغلامرضا کرامتی فرد معاون سرمایه گذاری‌های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اعلام این خبر افزود: با قطعی شدن خرید زمین محل احداث کارخانه، این طرح برای تولید اتانول سوختی از ضایعات کشاورزی با ظرفیت روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار لیتر در کرمانشاه، با توجه به پتانسیل‌های این استان احداث و راه اندازی خواهد شد.
کرامتی فرد با بیان این مطلب که اتانول سوختی بهترین جایگزین MTBE جهت بهبود عدد اکتان بنزین مصرفی کشور است، ادامه داد: در حال حاضر مصرف اتانول سوختی با هدف بالا بردن بهینه عدد اکتان در دنیا روز به روز در حال افزایش است و با توجه خطرات زیست محیطی MTBE اتانول می‌تواند جایگزین این ماده شده و تا ۵ درصد با بنزین مصرفی کشور ترکیب شود.
وی تصریح کرد: با توجه به مصرف روزانه بیش از ۶۰ میلیون لیتر بنزین در کشور، حداقل روزانه ۳ میلیون لیتر اتانول مورد تقاضای شرکت ملی پخش و پالایش است تا جایگزین ماده MTBE شود.
معاون ایدرو ابراز داشت: سازمان گسترش واحدهای تولید بیواتانول سوختی خود را به صورتی طراحی می کند که قابلیت استفاده از انواع مواد سلولزی از جمله باگاس، ضایعات نخیلات، گندم،‌ برنج و همچنین ذرت را نیز داشته باشند.
گفتنی است سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران همچنین احداث یک واحد تولید بیواتانول از باگاس نیشکر به ظرفیت روزانه ۱۰ هزار لیتر را در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در دست اجرا دارد.