جامع نیوز:بانک مرکزی در راستای اجرای سیاست‌های پولی و با هدف کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و در راستای بند ۴ از یک هزار و یکصد و چهل و دومین مصوبه شورای پول و اعتبار، در مرحله سوم ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت عرضه می‌کند. به گزارش جامع نیوز،اوراق این مرحله از […]

جامع نیوز:بانک مرکزی در راستای اجرای سیاست‌های پولی و با هدف کمک به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و در راستای بند ۴ از یک هزار و یکصد و چهل و دومین مصوبه شورای پول و اعتبار، در مرحله سوم ۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت عرضه می‌کند.

به گزارش جامع نیوز،اوراق این مرحله از ویژگی‌هایی چون اعتبار یک ساله، ‌نرخ سود علی‌الحساب سالانه ۲۰ درصد، پرداخت هر سه ماه یکبار، معاف از مالیات و قابل بازخرید توسط بانک عامل، برخوردار است. بانک‌های سپه‌، شهر، صادرات، تجارت، ملت، پاسارگاد، سینا و پارسیان، ۸ بانک عامل عرضه این اوراق از ۱۲ اسفند هستند.همچنین نرخ سود بازخرید این اوراق سالانه ۱۹.۷۵ درصد بوده و قابلیت معامله در بورس اوراق بهادار را دارد؛ مرجع تضمین‌کننده اوراق، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود و ۳۶۰ روز، مبنای محاسبه سود روزشمار تعیین شده است.گفتنی است منابع حاصل از‌ فروش اوراق مشارکت بانک مرکزی در اختیار شبکه بانکی قرار می‌گیرد تا از آن برای تامین مالی و اجرای پروژه‌های ملی و عمرانی کشور استفاده شود. بانک مرکزی در سال جاری دو بار اوراق مشارکت عرضه کرد که در هر مرحله مقدار آن ۲۵۰۰ میلیارد تومان بود.