جامع نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی راهنمایی و رانندگی را به عنوان موضوع اساسی در کشور دانست و گفت: در حال حاضر قانون جدید راهور متناسب با آخرین استانداردهای بین المللی اجرا می شود. به گزارش جامع نیوزبه نقل از پایگاه خبری پلیس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در هشتمین همایش سراسری روسای پلیس […]

جامع نیوز: رئیس مجلس شورای اسلامی راهنمایی و رانندگی را به عنوان موضوع اساسی در کشور دانست و گفت: در حال حاضر قانون جدید راهور متناسب با آخرین استانداردهای بین المللی اجرا می شود.

به گزارش جامع نیوزبه نقل از پایگاه خبری پلیس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، در هشتمین همایش سراسری روسای پلیس راهور ناجا از تعطیلات نوروز به عنوان یکی از مسائل بزرگ ترافیکی در کشور نام برد و اظهار داشت: طرح نوروزی اگر با دقت نظر و اجرای صحیح قانون از سوی پلیس همراه نباشد مشکلات زیادی را بوجود می آورد اما خوشبختانه طی چند سال گذشته شاهد عملکرد خوب و موفق پلیس در این طرح ها هستیم.

وی ادامه داد: اگر دستگاه های کشور را مورد ارزیابی قرار دهیم، می توان نیروی انتظامی را به عنوان نهادی موفق مدنظر قرار داد، چرا که این سازمان در جهات مختلف رشد تکاملی داشته است.

لاریجانی سردار احمدی مقدم را به عنوان فرمانده هوشمند نیروی انتظامی معرفی کرد و گفت: با توجه به مشکلات بزرگ در کشور، اداره دستگاه بزرگی مانند نیروی انتظامی کار ساده ای نیست و خوشبختانه ناجا نه تنها در زمینه خدمات و ایجاد امنیت افت نداشته بلکه با توجه به استفاده از فناوری های روز دنیا، سیستم های آن دقیق تر و هوشمندتر شده است بگونه ای که این امر در بخش راهنمایی و رانندگی کاملا محسوس است.

وی افزود: حسن رفتار و بهبود راهنمایی و رانندگی را احساس می کنم.

رئیس مجلس شورای اسلامی به تلاش مجدانه سردار مؤمنی رئیس پلیس راهور ناجا برای تصویب قانون جدید راهور اشاره کرد و گفت: ایشان به طور جد این موضوع را پیگیری می کردند بگونه ای که در تلاش هستند تا فرهنگ راهنمایی و رانندگی را در جامعه نهادینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: پلیس راهور نیروی انتظامی از ظرفیت های مختلف برای اجرای قانون استفاده می کند بگونه ای که مساعی آنها قابل تقدیر و تشکر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: گزارش های ارائه شده از سوی رئیس پلیس راهور ناجا نشان می دهد که در زمینه ترافیک و سوانح رانندگی، حرکت خوب و دقیقی شده است.

لاریجانی با بیان اینکه ایجاد نظم و انضباط در موضوع راهنمایی و رانندگی به تنهایی محقق نمی شود، تصریح کرد: ایجاد این امر مستلزم تلاش رسانه ها و دستگاه های متولی امر ترافیک است.

وی از راهنمایی و رانندگی به عنوان موضوع اساسی در کشور نام برد و افزود: قانون جدید راهور متناسب با استانداردهای بین المللی تصویب و اجرا می شود.

وی با بیان این که در مجلس شورای اسلامی نسبت به نیروی انتظامی نگاه مثبتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در صورتی که برای بهبود وضعیت راهنمایی و رانندگی نیاز به اصلاح برخی موارد قانون جدید داشته باشد در صورت مطرح شدن، مجلس با شما همکاری می کند.

لاریجانی خطاب به روسای پلیس راهور گفت: شما متولی نظم وانضباط راهنمایی و رانندگی هستید.

رئیس مجلس شورای اسلامی از انضباط به عنوان عامل اصلی در توفیق فرد و تکامل و توسعه شخصیت افراد نام برد و ادامه داد: با مطالعه زندگی شهید مطهری متوجه می شویم که او بیش از ۲۸ سال تولید فکر داشته که علت آن را می توان در انضباط وی دانست.

لاریجانی به وجود انضباط، قانونگرایی و خاضع بودن نسبت به قانون در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه اشاره کرد و افزود: بدون اعمال انضباط قانونی، کشور توسعه پیدا نمی کند.

وی با اشاره به کشورهای نوظهور مانند چین، مالزی، هند و پیشرفت آنها اشاره کرد و گفت: انضباط، سختگیری در اجرای صحیح قانون و برخورد با فساد مالی از ویژگی های پیشرفت این جوامع به شمار می آید.

به گفته لاریجانی، انضباط از پایه های توسعه یافتگی محسوب می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این که انضباط داشتن بخشی از ادب است، گفت: در صورتی که ساختار خانواده بر اساس ادب شکل نگیرد بی انضباطی و هرج و مرج به وجود می آید؛ از این رو، ادب مدنی باید وجود داشته باشد تا افراد جامعه با احترام با یکدیگر برخورد کنند.

لاریجانی با اشاره به این که رفتار ما با یکدیگر باید توام با احترام و ادب باشد، خطاب به روسای پلیس راهنمایی و رانندگی سراسر کشور، گفت: ماموریت پلیس بسیار سنگین و خطیر است.

وی با بیان این که باید ادبی دو جانبه بین افراد جامعه و پلیس شکل بگیرد، گفت: احترام به پلیس باید در فرهنگ جامعه نهادینه شود و از سوی دیگر پلیس باید باادب و احترام با مردم حتی افراد متخلف برخورد کند.

لاریجانی تصریح کرد: در مجموع رفتار پلیس با مردم محترمانه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره ناهنجاری ها در جامعه وجود دارد، گفت: افراد باید با یکدیگر خوش اخلاق و خوش برخورد باشند؛ پلیس و مردم در تعامل با یکدیگر هستند و به همین دلیل باید همواره این نکته را مدنظر قرار دهند.

وی به خوش خلقی اولیای دین نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سختی کار در برخی از مواقع ممکن است در رفتار افراد تغییراتی ایجاد کند اما باید بدانیم این سختی ها باعث تکامل روحی، روانی و کمال انسان می شود.