جامع نیوز:اهداف و محورهای برگزاری همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی از سوی دبیر این همایش تشریح شد. به گزارش جامع نیوز ، قاسم محمدی مدیرکل روابط عمومی، مشاور وزیر اقتصاد و دبیر همایش مذکور، طی یک نشست خبری، شعار اصلی همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی را «همه با هم برای مقابله […]

جامع نیوز:اهداف و محورهای برگزاری همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی از سوی دبیر این همایش تشریح شد.

به گزارش جامع نیوز ، قاسم محمدی مدیرکل روابط عمومی، مشاور وزیر اقتصاد و دبیر همایش مذکور، طی یک نشست خبری، شعار اصلی همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی را «همه با هم برای مقابله با تحریم» اعلام کرد.

این گزارش حاکی است، وی با بیان اینکه در جنگ اقتصادی دشمن، آسیب رساندن به مردم کشور نه به لحاظ جسمی، بلکه روحی و روانی، مدنظر است، تطبیق دادن مردم با شرایط تحریم و اقتصاد مقاومتی را یکی از اهداف برگزاری همایش عنوان کرد.

محمدی افزود: در وضعیت تحریم و جنگ اقتصادی، صرف آشنایی مردم با شرایط موجود کافی نیست، بلکه باید آنان را طوری مدیریت کرد که در جریان تغییرات اقتصادی بتوانند خود را برای مقابله و برخورد با شرایط و اوضاع و احوال جدید تطبیق دهند.

دبیر همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: برای تحت نظر گرفتن رفتار اجتماعی- اقتصادی افراد و گروه ها جهت سازگاری بیشتر با شرایط جدید، توجه ما باید بر ایجاد تطابق، ایجاد عادات ثابت و توسعه و رشد طرز فکر و نظر عمومی معطوف باشد.

مدیرکل روابط عمومی و مشاور وزیر اقتصاد، ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان را دومین هدف برگزاری همایش مذکور اعلام کرد و گفت: در اجرای این هدف، تلاش برای ایجاد وحدت و مشابهت فکری در زمینه های مختلف چون عادات، نظریات، افکار و عقاید و تمایلات معیشتی- اقتصادی مردم متمرکز است.

وی ایجاد تمایز بین جنبه های فردی، گروهی و اجتماعی مردم را سومین هدف برگزاری همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: با وجودی که اشتراک معنوی، فکری و وحدت در طرق زندگی مردم (الگوی مصرف) امری لازم است، اما باید دقت داشت که تأکید بیش از حد بر جوانب اجتماعی زندگی، انسان ها را مطیع و بی اختیار نسازد.

آماده ساختن افراد جامعه برای مواجهه موفق تر با تحولات و شرایط سخت گیرانه در آینده، از جمله دیگر اهداف همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی به گفته دبیر این همایش است.

قاسم محمدی با تأکید بر حق انتخاب مردم برای انتخاب کالا و خدمات مورد نظر، حسب کیفیت، دوام، قیمت و سلیقه شخصی افراد، افزود: با این وجود، به دلیل تسلط برنامه ریزان و مدیران اقتصادی و امکان نگاه جامع و ارزیابی دقیق مدیران جامعه در بخش اقتصاد، آنها باید با تدوین «منشور راهنمایی» آسان ترین، ارزان ترین، ساده ترین و کوتاه ترین روش ها را برای سهولت دسترسی مردم به نیازها معرفی نمایند که این یکی از اهداف عمده برگزاری همایش مذکور است.

وی برنامه های نوبت صبح همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی را شامل سخنرانی جمعی از اعضای هیأت دولت، هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولان در کنار دکتر سیدشمس الدین حسینی وزیر اقتصاد و بهروز علیشیری رئیس سازمانسرمایه گذاری و کمک های اقتصاد و فنی ایران اعلام کرد.

محمدی همچنین خبر از رونمایی کتاب گزارش اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۳ و کتاب دست آوردهای اقتصادی دولت های نهم و دهم در نوبت صبح همایش داد.

وی برنامه های نوبت بعد از ظهر همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی را شامل سه پانل تخصصی تحت عنوان «رسانه های مجازی و اقتصاد مقاومتی» با حضور نمایندگان رسانه های مجازی، «مطبوعات و اقتصاد مقاومتی» با حضور نمایندگان و مدیران مسئول روزنامه های کشور و «ارتباطات، روابط عمومی و اقتصاد مقاومتی» با حضور جمعی از اساتید علوم ارتباطات و مسئولان روابط عمومی سازمان ها و نهادهای دولتی اعلام کرد.

به گفته وی، در هر یک از پانل های یاد شده، تعدادی از مسئولان دولتی نیز حضور خواهند داشت.

گفتنی است، همایش ملی رسانه، مردم و اقتصاد مقاومتی، روز سه شنبه هفته جاری (۱۵ اسفند ماه) در مرکز همایش شهید مدرس وزارت امور اقتصادی و دارایی از ساعت ۳۰/۸ الی ۲۰/۱۶ برگزار می شود.