ثبت نام شرکت در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشورتا ۲۷/۲/۹۲ صورت می گیرد. به گزارش جامع نیوزاز روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: ثبت […]

ثبت نام شرکت در چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشورتا ۲۷/۲/۹۲ صورت می گیرد.
به گزارش جامع نیوزاز روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دکتر کورش پرند، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس این سازمان با اعلام این خبر بیان داشت: ثبت نام از متقاضیان شرکت در این دوره از مسابقات ملی مهارت آغاز شده و تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه در مراکزآموزش فنی وحرفه ای سراسر کشور انجام می شود که شرط سنی برای داوطلبان رشته های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک متولدین ۱۱/۱۰/۱۳۶۸ به بعد و برای سایر رشته ها ۱۱/۱۰/۱۳۷۱ به بعد می باشد .
دکتر پرند تصریح کرد : مسابقات مهارت هرساله در سه مرحله شهرستانی، استانی و ملی برگزار می شود که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات مهارت خرداد ماه ، مرحله استانی مردادماه و مرحله کشوری مهرماه سال جاری برگزار می شود.
وی ادامه داد: جوانان ماهر شامل کارآموزان وآموزش دیدگان آموزش فنی وحرفه ای ،هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش ، فنی و حرفه ای و نظری ، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند در این دوره ازمسابقات ملی مهارت شرکت نمایند .
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام کرد: علاقمندان به شرکت دراین دوره از مسابقات مهارت می توانند، حداکثر تا تاریخ ۲۷/۲/۹۲با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای سراسر کشور نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع سازمان اقدام نمایند.
وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی مسابقات مهارت در ابتدا به صورت آزمون کتبی و به طور همزمان در کشور برگزار می شود که از میان قبول شدگان مرحله شهرستانی با برگزاری آزمون عملی نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله استانی اقدام خواهد شد.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در ۲۹ رشته آموزشی شامل: پلی مکانیک، تأسیسات الکتریکی، فناوری اطلاعات – راه کارهای نرم افزاری برای تجارت، آجرچینی، کاشیکاری دیوار و کف، طراحی گرافیک، الکترونیک، مکاترونیک، تبرید و تهویه، لوله کشی و گرمایشی، کابینت سازی (چوبی)، طراحی وب، طراحی مهندسی مکانیک، رباتیک، فناوری خودرو، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، تراش CNC، فرز CNC، طراحی فضای سبز، اتصالات چوبی، ساخت و تولید، جواهرسازی، کنترل صنعتی، فناوری اطلاعات – مدیریت سیستمهای تحت شبکه، جوشکاری، آشپزی، قنادی ( شیرینی پزی )، فناوری مد ( خیاطی ) برگزار شد.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان وایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها، ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت وایجاد سیستم ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور، فراهم نمودن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، معرفی آموزش‌های مهارتی واهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع وصنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی و شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها،شناسایی ومعرفی افراد ماهر ونخبه به صنایع وبنگاه‌های اقتصادی و ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشوراز جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.
دکتر پرند درخصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان چهاردهمین مسابقات ملی مهارت بیان داشت: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایتهای مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.ضمن اینکه برگزیدگان مرحله کشوری پس از گزینش نهایی از شرکت در اردوی آمادگی برای شرکت در مسابقات جهانی انتخاب می شوند.
بنا براین گزارش، سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران درسازمان جهانی مهارت(WSI) به طورسالانه مسابقات ملی مهارت را برگزارنموده و برگزیدگان آن را جهت شرکت درمسابقات جهانی مهارت که هر دو سال یکبار در یکی از کشورها برگزار می شود، اعزام می نماید.
شایان ذکر است، تیم ملی مهارت کشورمان- برگزیدگان نهایی دوازدهمین و سیزدهمین مسابقات ملی مهارت – به چهل و دومین مسابقات جهانی مهارت که تیر ماه سال جاری در کشور آلمان برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
بنا بر این گزارش تیم ملی مهارت جمهوری اسلامی ایران در چهل و یکمین مسابقات جهانی مهارت- لندن ۲۰۱۱- با ۱۰ رتبه ارتقا نسبت به دوره قبلی موفق به کسب رتبه ششم در نمرات میانگین شرکت کنندگان شد