جامع نیوز:مدیر کل روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: همزمان با پیشرفت ۶۰ درصدی فاز نخست پروژه قزوین-الموت-تنکابن، عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه از الموت تا تنکابن به زودی با حضور مقامات عالی رتبه کشوری آغاز می‌شود. به گزارش جامع نیوزازپایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سید قاسم بی نیاز اظهار داشت: فاز […]

جامع نیوز:مدیر کل روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی اعلام کرد: همزمان با پیشرفت ۶۰ درصدی فاز نخست پروژه قزوین-الموت-تنکابن، عملیات اجرایی فاز دوم این پروژه از الموت تا تنکابن به زودی با حضور مقامات عالی رتبه کشوری آغاز می‌شود.
به گزارش جامع نیوزازپایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، سید قاسم بی نیاز اظهار داشت: فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن از روستای شهرک تا حدفاصل روستای جورهلوان و جیر سربالان به طول ۵۲ کیلومتر احداث می‌شود و ادامه آن تا کمربندی تنکابن به صورت بهسازی راه موجود ادامه می یابد.
وی افزود: هزینه اجرای فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن ۴۱۱ میلیارد تومان است که مقرر شده است در زمان سه سال توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء اجرا شود. وزارت راه وشهرسازی هزینه اجرای پروژه را از محل فروش سهام شرکت‌های دولتی قابل واگذاری، تامین خواهد کرد.
مدیر کل روابط عمومی وزارت راه وشهرسازی تصریح کرد: فاصله قزوین تا تنکابن از طریق پروژه مذکور به طول ۱۴۸ کیلومتر است که ۹۳ کیلومتر آن در استان قزوین و ۵۵ کیلومتر در استان مازندران واقع شده است. این در حالی است که مسافت فعلی قزوین تا تنکابن ۳۳۰ کیلومتر است که با احداث پروژه راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن طول مسیر ۱۸۲ کیلومتر کاهش می یابد.
وی بیان داشت: پیشنهاد احداث پروژه راه اصلی قزوین-الموت-تنکابن در سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۲ مطرح و مورد تصویب معظم‌له قرار گرفت و با اعلام موافقتنامه طرح در سال ۱۳۸۵، عملیات اجرایی فاز نخست پروژه از قزوین تا روستای شهرک الموت به طول ۶۲ کیلومتر آغاز شد و هم اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بی نیاز یادآور شد: احداث این پروژه در حمل ونقل مواد اولیه، نیروی انسانی و محصولات کشاورزی برای منطقه که دارای ظرفیت بالای در کشاورزی، صنعت و گردشگری دارند نقش بسزایی خواهد داشت و با توجه به اینکه منطقه الموت با داشتن بیش از ۹۰ روستا از داشتن راه اصلی مناسب برخوردار نیست با احداث محور فوق مشکل منطقه الموت نیز مرتفع می‌شود.
وی بیان کرد: با احداث پروژه قزوین-الموت-تنکابن ترافیک استان‌های غرب، شمال‌غرب و مرکزی کشور از طریق این جاده به شهرهای شمالی کشور توزیع شده است و علاوه بر توزیع ترافیک کاهش چشمگیری در زمان مصرف سوخت در پی خواهد داشت.
مدیر کل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: پروژه قزوین-الموت-تنکابن موجب کاهش ۱۸۲ کیلومتر مسیر موجود می‌شود که کاهش مصرف چهار میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت در سال را در پی دارد.
وی افزود: فاز دوم پروژه قزوین-الموت-تنکابن به طول ۵۲ کیلومتر است که ۲۱ کیلومتر آن در استان مازندران و ۳۱ کیلومتر آن در استان قزوین است.
این مقام مسئول اعلام کرد: این پروژه دارای ۲۶ دستگاه تونل است که طولانی‌ترین آن ۴۳۰۰ متر طول دارد و عرض پیش بینی شده در این پروژه ۱۱ متر است.
بی نیاز در پایان بیان داشت: احداث راه‌های جدید و متعادل نمودن ترافیک و توزیع سفرها به شهرهای شمالی در نقاط مختلف ضروری به نظر می رسد و از آنجا که حد فاصل جاده چالوس تا جاده قزوین-رشت محوری برای رسیدن به شهرهای شمالی وجود ندارد، مطالعات انجام شده نشان داد جاده قزوین-الموت-تنکابن گزینه مناسب برای اتصال به شهرهای شمالی است.