جامع نیوز:مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشته مکانیک خودرو و سیستم های حفاظتی در مسابقات اختراعات جهانی ۲۰۱۳ ژنو سوئیس مدال طلا کسب کرد. به گزارش جامع نیوزاز روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محسن ذوالقدر، مربی این سازمان با اختراع ” سیستم مدیریت الکترونیک قفل ترمز” با […]

جامع نیوز:مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در رشته مکانیک خودرو و سیستم های حفاظتی در مسابقات اختراعات جهانی ۲۰۱۳ ژنو سوئیس مدال طلا کسب کرد.
به گزارش جامع نیوزاز روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محسن ذوالقدر، مربی این سازمان با اختراع ” سیستم مدیریت الکترونیک قفل ترمز” با نام اختصاری EBLMS در مسابقات اختراعات جهانی ۲۰۱۳ ژنو سوئیس شرکت کرد و موفق به کسب مدال طلا در رشته مکانیک خودرو و سیستم های حفاظتی در این مسابقات شد.
محسن ذوالقدر در گفتگو با روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: سیستم ترمز EBLMS پیشرفته تر از سیستمهای ترمزی ساخته شده در جهان از جمله ABS ،TCS،EBD و ESP است ومعایب سیتم های رایج را برطرف می کند و قابل نصب و استفاده بر روی انواع هواپیماها و خودروها است.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، اختراع محسن ذوالقدر، به نمایشگاه بین المللی و تخصصی اختراعات ۲۰۱۳ ژنو که از ۲۱ تا ۲۵ فروردین ماه سال ۱۳۹۲ با همکاری کشور سوئیس و شهرداری ژنو و با حمایت سازمان مالکیت فکری ملل متحد WIPO ، فدراسیون جهانی مخترعین IFIA ، سازمانهای علمی و تحقیقاتی و مراکز مرتبط با مخترعین و وزارتخانه های علوم، آموزش و تحقیقات بیش از ۴۰ کشور معتبر جهان از جمله فرانسه، آلمان، رومانی، روسیه، کرواسی ، مالزی ، مجارستان، پرتغال، هلند، اسپانیا، کره جنوبی و… برگزار شد ، راه یافت.
این گزارش افزود: اعطای مدال و جوایز بخش مسابقات مخترعین جهانی ۲۰۱۳ ژنو به مخترعین با بررسی اختراعات آنها توسط بیش از ۷۰ نفر از هیأت داوران بین المللی با تخصص های ویژه صورت گرفت و مراسم اعطای مدال نیز با حضور افراد و شخصیت های برجسته علمی کشور سوئیس از جمله شهردار ژنو و رییس فدراسیون جهانی مخترعین برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مخترع تاکنون ۷ اختراع در زمینه های مختلف در سطح جهانی به ثبت رسانده؛ از جمله سیستم اتوماتیک هواگیری ترمز چهارگانه با قابلیت هواگیری چهار کانال هیدرولیکی همزمان و با هواگیری هرکانال تک به تک و رفع کمبود روغن ترمز در منبع هوا در موقع لزوم، سیستم هوشمند دیسک و لنت ترمز خنک کن، سیستم هوشمند جلوگیری از تصادفات اتوبان، پمپ ترمز هوشمند چهار مداره و تابلو ایست هوشمند منجی پلیس از اختراعات ثبت شده این مخترع است .
شایان ذکر است، محسن ذوالقدر پیش از این نیز در مسابقات جهانی اختراعات کشور چین مقام سوم مسابقات بین المللی ۲۰۱۲ Kunshon چین را کسب کرد و دارای بیش از ۱۵۰ اختراع در حال اقدام به ثبت نیز است.
لازم به ذکر است، این مخترع مدال طلای بدست آورده از مسابقات اختراعات جهانی ۲۰۱۳ ژنو سوئیس خود را به مردم زلزله زده استان آذربایجان شرقی اهدا کرد.