جامع نیوز:امروز با حضور رئیس ‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول بیش از ۳ کیلومتر و قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز افتتاح و عملیات اجرایی قطعه دو این تونل و عملیات اجرایی فاز دو و سه آزادراه تهران – شمال آغاز شد. […]

جامع نیوز:امروز با حضور رئیس ‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول بیش از ۳ کیلومتر و قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز افتتاح و عملیات اجرایی قطعه دو این تونل و عملیات اجرایی فاز دو و سه آزادراه تهران – شمال آغاز شد.
به گزارش جامع نیوز، با حضور رئیس ‌جمهور بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول بیش از ۳ کیلومتر و قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز افتتاح شد.
محمود احمدی‌نژاد صبح امروز با حضور در محل احداث بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای شمال کشور به طول ۳۲۹۰ متر در قطعه یک واریانت گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز، ضمن افتتاح این پروژه جاده‌ای از بخش‌های مختلف تونل بازدید کرد و با توضیح مسئولان در جریان چگونگی مراحل احداث این پروژه قرار گرفت.
همچنین با حضور رییس‌جمهور عملیات اجرایی قطعه دوم این طرح آغاز شد.
با بهره‌برداری از این طرح و حذف گردنه امامزاده هاشم فاصله ۲۱ کیلومتری منطقه پلور در استان مازندران تا آبعلی در استان تهران به ۱۲ کیلومتر کاهش می‌یابد.
مسیر این جاده در حدود ۴ کیلومتری جنوب پلور و قبل از پل آبشار آغاز و در ۵ کیلومتری گردنه امام‌زاده هاشم وارد بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور خواهد شد.
رفع مهمترین گره ترافیکی محور هراز، رفع مشکلات زمستانی این محور که حدود ۷۰ درصد آن در گردنه امام‌زاده هاشم است، ارتقاء مشخصات هندسی مسیر و حذف پیچ‌های با شعاع قوس پایین و کاهش شیب طولی مسیر، کاهش طول مسیر به میزان حدود ۹ کیلومتر و کاهش قابل ملاحظه زمان سفر با صرفه‌جویی ۳۰۰ میلیارد ریال در سال و نیز کاهش مصرف سوخت در حدود هراز میلیارد ریال در سال و کاهش قابل ملاحظه سوانح جاده‌ای با صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد ریال از جمله مزایای اجرای این طرح است.
محور هراز یکی از مهمترین محورهای مواصلاتی استان تهران و مازندران است.
در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین و طولانی‌ترین تونل جاده‌ای کشور، علاوه بر رئیس‌جمهور، نیکزاد وزیر راه و شهرسازی و استانداران تهران و مازندران نیز حضور داشتند.

با دستور رئیس‌جمهور، عملیات اجرایی سه پروژه مهم راهسازی در محورهای گوناگون مواصلاتی تهران – شمال در جاده‌های هزار و چالوس آغاز شد.

رئیس‌جمهور بعد از افتتاح قطعه یک تونل امامزاده هاشم در محور هراز با رمز یا مهدی(عج) فرمان آغاز عملیات اجرایی قطعه دو این تونل و همچنین آغاز عملیات و اجرای فاز دو و سه آزادراه تهران – شمال و همچنین پروژه بهسازی و تعریض جاده فعلی تهران – شمال در محور چالوس داد.