جامع نیوز:همایش بزرگ «امام شناسی و انتخابات» ویژه سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با حضور مدیرعامل، رئیس و اعضای هیأت مدیره بانک و جمع کثیری از همکاران شاغل و بازنشسته بانک صادرات ایران و خانواده های آنان به همت انجمن اسلامی در نمازخانه برج سپهر برگزار شد. به گزارش جامع نیوزازروابط […]

جامع نیوز:همایش بزرگ «امام شناسی و انتخابات» ویژه سالگرد ارتحال جانسوز بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با حضور مدیرعامل، رئیس و اعضای هیأت مدیره بانک و جمع کثیری از همکاران شاغل و بازنشسته بانک صادرات ایران و خانواده های آنان به همت انجمن اسلامی در نمازخانه برج سپهر برگزار شد.

به گزارش جامع نیوزازروابط عمومی بانک صادرات ایران ، در این مراسم معنوی مهندس پیشرو با اشاره به سابقه مبارزاتی امام خمینی(ره) اظهار داشت: ایشان با سخنرانی ها و اعلامیه های خود نقش برجسته ای در افشای فسادها و تباهی های نظام طاغوت در کشور داشت و با رهبری مدبرانه و شجاعانه بر دل ها و جان های مردم مسلط شد و توانست آنان را به عواقب شوم نظام طاغوتی آگاه کند. ایشان همچنین با بسیاری از طرح های نظام ستمشاهی از جمله انقلاب سفید و طرح انجمن های ایالتی و ولایتی مخالفت کرد. قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ نیز با سخنرانی افشاگرانه وی در عصر روز عاشورا شروع شد. نظام طاغوتی نیز سعی کرد با تبعید و زندانی کردن حضرت امام(ره)، او را از مردم دور کند، ولی عشق و علاقه قلبی مردم به امام افزایش یافت و درنهایت با رهبری ایشان این انقلاب به پیروزی رسید.
وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) ویژگی های شخصیتی بارزی داشت که توکل بر خدا و درنظر گرفتن خدا در تمام مراحل زندگی از مهم ترین ویژگی شخصیتی او بود. این ویژگی در فتح خرمشهر نمود بیشتری داشت زیرا امام(ره) پس از این پیروزی فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد. ایشان در بسیاری از وقایع انقلاب تأکید می کرد که ما مأمور به انجام وظیفه هستیم و نه مسئول نتیجه، چرا که همه چیز در ید قدرت لایزال الهی است. ایمان واقعی به خدا و غلبه بر نفس حضرت امام(ره) عامل اصلی موفقیت ها و پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.
مدیر عامل سپس با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) پس از گذشت سال ها از رحلت این بزرگوار، گفت: این عشق و علاقه وافر مردم به امام خمینی(ره) زمانی موثر واقع می شود که بتوانیم آرمان ها، رهنمودها و فرامین ایشان را که جزو آرمان های والای انقلاب اسلامی و در امتداد راه انبیا و اولیای الهی است، در زیر پرچم نایب برحقش رهبر معظم انقلاب حضرت آیت ا… خامنه ای ادامه دهیم. امروز پرچم این انقلاب در دست مقام معظم رهبری است و باید همراه و یاور خوبی برای مکتب امام خمینی(ره) باشیم.
مدیرعامل در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات افزود: حضور پرشور مردم در این انتخابات و انتخاب رئیس جمهور با رأی قاطع مردم، باعث ناکامی دشمنان انقلاب و اسلام و پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی می شود. همکاران بانک صادرات ایران نیز باید در این حماسه سیاسی حضوری فعال داشته باشند و با خلق این حماسه، زمینه را برای خلق حماسه اقتصادی فراهم کنند.