به گزارش جامع نیوز غلامرضا مصطفی پور درنشستی خبری گفت: کلیه افرادی که در این بانک تا پایان اردیبهشت ماه امسال برای وام ازدواج ثبت نام کردند مشروط به این‌که مدارک خود را به شعب ارائه دهند تا پانزدهم خرداد ماه تسهیلات به آن ها پرداخت می‌شود. وی همچنین از محصول دیگر این بانک که […]

به گزارش جامع نیوز غلامرضا مصطفی پور درنشستی خبری گفت: کلیه افرادی که در این بانک تا پایان اردیبهشت ماه امسال برای وام ازدواج ثبت نام کردند مشروط به این‌که مدارک خود را به شعب ارائه دهند تا پانزدهم خرداد ماه تسهیلات به آن ها پرداخت می‌شود.
وی همچنین از محصول دیگر این بانک که به مرحله اجرا رسیده خبر داد و گفت: افراد خیری در جامعه هستند که علاقه‌مندند وجوهی به افراد نیازمند برای مصارف خاصی اختصاص دهند ولی باید افرادی که نیاز واقعی دارند شناسایی شوند و پس از آن باید حصول اطمینان از بازگشت وام را داشته باشد که به این منظور بانک قرض الحسنه مهر طیف‌های مختلفی از سپرده‌ها را معرفی کرده است.
وی افزود: ما برای کسانی که علاقه‌مندند پولشان را در بانک ما سرمایه‌گذاری کرده و تمایل دارند درمدت زمانی که از آن پول استفاده نمی کنند سپرده شان در مسیر مشخص شده هزینه شود این کار را انجام می دهیم.
مصطفی پور همچنین از راه اندازی طرح نور علی نور در آینده نزدیک خبر داد و گفت: به موجب آن افراد خیر و نیکوکار که علاقه‌مند به پرداخت وجوهات شرعی هستند می توانند در این طرح شرکت کنند با این اطمینان که بازگشت سرمایه‌شان از طرف بانک تضمین شده است و فرد مطمئن شود سپرده‌اش صرفا برای مصارفی که در نظر دارد اختصاص داده شده است.
وی همچنین به عملکرد بانک در تعامل با سازمان زندان‌ها و آزادی زندانیان اشاره کرد و گفت: به این موضوع تاکید داریم که بانک قرض الحسنه اهداف اجتماعی را دنبال می کند نه اهداف اقتصادی.
وی گفت: جذب منابع کار دشواری بود و با توجه به گرانی و افزایش قیمت که در سال گذشته شاهد بودیم تعادل بین منابع و مصارف کار دشواری بود. ما همه تلاشمان را در این بانک انجام دادیم که به برکت نام قرض الحسنه ارقام و آمار خوبی را به وجود آوریم.
او با بیان این‌که رشد منابع بانک در سال گذشته از ۵۵ درصد تجاوز کرد گفت: این موفقیت بزرگی محسوب می‌شود. بانک قرض الحسنه بیش از ۹۰ درصد منابع جذب شده‌اش را تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده، یعنی به نوعی از منابع سرمایه‌ای و حقوق صاحبان سهام را به تسهیلات قرض الحسنه اختصاص داده تا اقشار کم درآمد جامعه و اقشاری که مخاطب بانک هستند را تحت پوشش قرار دهد.
وی با بیان این‌که بانک‌ ما در سراسر کشور ۴۹۶ شعبه فعال دارد، از مجهز شدن تمامی شعب بانک به دستگاه ATM در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
مصطفی پور با بیان این‌که بیش از ۵۵۰۰ ایستگاه پوز فروشگاهی داریم که بانک‌ها و دارندگان عضو شتاب می‌توانند از آن استفاده کنند گفت: در مجموع بانک قرض الحسنه در سال ۱۳۹۰ مبلغ ۱۷۷ هزار و ۸۱۲ پرونده مشتمل بر ۸۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده و در سال گذشته ۲۶۷ هزار پرونده نیز به مبلغ بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهردرخاتمه افزودسال گذشته در بخش مسکن بیش از ۱۰۰ هزار پرونده و در بخش ازدواج بیش از ۱۳ هزار پرونده داشتیم خبر داد: یکی از محصولات بانک ما این است که کلیه شرکت‌هاو کارخانه‌ها، نهادها و موسساتی که پرداخت حقوقشان در بانک ما متمرکز است به کارمندان آن‌ها کارت اعتباری می دهند که تا سقف یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می توانند از اعتبار این کارت استفاده کرده و ظرف ۱۸ ماه آن میزان را بازپرداخت کنند که البته این میزان قابلیت افزایش را نیز دارد و بعد از پازپرداخت مبلغ می‌توانند مجددا آن را شارژ کنند.