جامع نیوز:جمعی از اعضای انجمن صنایع نساجی ایران با مهندس شافعی رئیس هیات عامل ایدرو دیدار کرده و درخصوص مسائل و مشکلات این صنعت با وی به گفتگو نشستند. به زارش جامع نیوزدر این دیدار اعضای انجمن صنایع نساجی، اولویت های مورد نیاز این صنعت و انتظارات صنعتگران این حوزه را از دولت برشمردند و […]

جامع نیوز:جمعی از اعضای انجمن صنایع نساجی ایران با مهندس شافعی رئیس هیات عامل ایدرو دیدار کرده و درخصوص مسائل و مشکلات این صنعت با وی به گفتگو نشستند.
به زارش جامع نیوزدر این دیدار اعضای انجمن صنایع نساجی، اولویت های مورد نیاز این صنعت و انتظارات صنعتگران این حوزه را از دولت برشمردند و در خصوص راهکارهای پیشبرد این صنعت و رفع موانع آن به بحث و گفتگو پرداختند.
تامین نقدینگی مورد نیاز صنعت نساجی، اصلاح مناسبات بین المللی جهت ایجاد مراودات با همسایگان، عبور از موانع ایجاد شده در پی تشدید تحریم ها و لزوم برنامه‌ریزی و استفاده از نظرات انجمن، از جمله مهمترین مباحث این نشست بود.
در ادامه هیأت‌مدیره انجمن اظهار داشت که هم‌اکنون تشکل های توانمندی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی فعال هستند و امید است که از ظرفیت ایشان در اجرای امور اقتصادی بهره‌برداری شده و به مرور شاهد تغییر نقش دولت از اجرا به بخش نظارتی باشیم و اجرای امور به توانمندی‌های بخش خصوصی واگذار گردد.
از دیگر موارد مطرح شده در نشست مذکور برقراری سیستم عرضه و تقاضای آزاد و مبتنی بر کشش بازار بود. بنا به اظهارات اعضای انجمن، به وجود آمدن نهادهای تعزیراتی که بدون توجه به هزینه‌های تولید تنها در راستای کاهش قیمت عرضه محصولات اقدام می‌کنند، تنها موجب کاهش کیفیت محصولات تولیدی و زیان به شرکت‌های خوشنام تولیدی می‌گردد.
یکی دیگر از خواسته‌های بخش خصوصی بنا به اظهارات هیأت‌مدیره انجمن صنایع نساجی ایران، حمایت صحیح دولت از صنایعی که نقش قابل توجهی در اقتصاد داشته و توان ایجاد اشتغال، ارزآوری، رقابت در بازارهای بین‌المللی به لحاظ کیفیت و قیمت و ایجاد ارزش‌افزوده برای کشور دارند، می‌باشد تا از اتلاف سرمایه‌های کشور برای توسعه صنایعی که هیچ‌گونه آینده و مزیت نسبی در کشور ندارند، جلوگیری گردد.
مهندس شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نیز در این نشست، یکی از مشکلات جدی صنایع کشور را تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش مورد نیاز دانسته و بیان داشت که ‌باید مکانیزم صحیح و کارآمدی برای هدایت نقدینگی سرگردان در جامعه به سوی بخش تولیدی و مولد کشور تعیین و اجرا نمود.
وی به اهمیت تشکل‌ها در ارائه مشاوره به مسئولین اشاره داشت و ابراز امیدواری کرد که با همکاری دولت با بخش خصوصی، فشار ناشی از تحریم‌های بین‌المللی کاهش یابد.