هفته گذشته در مراسم رونمایی از سامانه بازار هوشمند آهن آلات (بها)، تفاهم نامه همکاری استراتژیک بین وزارت صنعت و معدن و تجارت با بانک پارسارگاد منعقد شد. جامع نیوز:مراسم رونمایی از سامانه بازار هوشمند آهن آلات (بها) با حضور محمدصادق مفتح، معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و […]

هفته گذشته در مراسم رونمایی از سامانه بازار هوشمند آهن آلات (بها)، تفاهم نامه همکاری استراتژیک بین وزارت صنعت و معدن و تجارت با بانک پارسارگاد منعقد شد.

جامع نیوز:مراسم رونمایی از سامانه بازار هوشمند آهن آلات (بها) با حضور محمدصادق مفتح، معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجید قاسمی، مدیر عامل بانک پاسارگاد، برگزار و تفاهمنامه همکاری منعقد شد.
بر اساس این تفاهم نامه بانک پاسارگاد به عنوان مجری مالی سامانه بازار هوشمند آهن آلات با وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری می کند.
سامانه بازار هوشمند آهن آلات این امکان را به خریداران و فروشندگان آهن آلات و محصولات فولادی می دهد که به جای معامله در بازار سنتی داد و ستد را در فضای مجازی انجام دهند. بر این اساس، خریدار آهن یا فولاد می تواند با مراجعه به سایت سامانه بها از آخرین قیمت ها مطلح شده و سفارش خرید بدهد و محصول مورد نیاز خود را از فروشنده ای که پایین ترین قیمت را پیشنهاد داده است، خریداری کند.
به گفته معاون توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت، امروز استفاده از تجارت الکترونیک به یک ضرورت تبدیل شده چرا که با استفاده از این سامانه مصرف کننده نهایی را به تولید کننده اصلی مرتبط می کند و ارگان های نظارتی نیز می توانند این نوع معامله را رصد کنند.
مفتح در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از بانک پاسارگاد به دلیل باز کردن چتر حمایتی و عقد تفاهم نامه با وزارتخانه پیرامون اجرای این طرح، افزود: بانک ‌پاسارگاد به عنوان شخص ثالث و مورد اعتماد خریداران و فروشندگان در سامانه بها وارد و باعث شده در فضایی امن و بدون نگرانی معاملات و نقل و انتقالات تجاری انجام شود.
بانک پاسارگاد، عامل تسویه معاملات الکترونیکی
در ادامه این مراسم مجید قاسمی، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار هوشمند آهن‌آلات گامی در راستای شفافیت اطلاعات در بازار و مبارزه با پولشویی است، گفت: بانک پاسارگاد به عنوان بانک عامل تسویه معاملات الکترونیکی آهن و فولاد ایجاد فضای امن برای خریداران و فروشندگان را فراهم می‌کند.
وی گفت: از ابتدای تأسیس یکی از دغدغه‌های اساسی بانک‌پاسارگاد، ایجاد سیستم (CoreBanking)و خدمات بانکداری‌الکترونیکی بود. امروز نزدیک به ۲ سال است که بانک پاسارگاد توانسته توسط شرکت فناپ، سیستم CoreBanking خود را عملیاتی کند و پروازی را در ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی داشته‌باشد.
به گفته قاسمی، بانک‌پاسارگاد اولین بانک در کشور است که موفق به راه‌اندازی بانکداری مجازی شده‌و انواع خدمات الکترونیکی مانند کارت مجازی و پرداخت امن پاسارگادرا با امنیت بالا ارائه می‌کند.
وی افزود: بانک پاسارگاد در سامانه پرداخت امن پاسارگاد هم به خریدار و هم به فروشنده اطمینان خاطر می‌دهد که این معامله در امنیت و اعتماد کامل انجام خواهدگرفت.
وی در خصوص سامانه ملی بازار هوشمند آهن آلات ایران (بها) خاطرنشان کرد: در این سامانه صرفه‌جوهایی صورت گرفته که می‌تواند اثرات بسیار خوبی در داشتن یک زندگی پاک، صرفه‌جویی در وقت و هزینه، جلوگیری از رفت‌وآمدهای بی‌مورد، صرفه‌جویی‌های اقتصادی، مبارزه با پولشویی، افرایش امنیت و همچنین کاهش قیمت‌ها داشته‌باشد.
گفتنی است طرح بازار هوشمند آهن‌آلات با اهدافی نظیر حذف دلالان و واسطه‌ها از بازار آهن و فولاد، دسترسی سریع خریداران و فروشندگان به اطلاعات بازار و کاهش هزینه‌های خرید و فروش آهن و فولاد راه‌اندازی شده است. بانک پاسارگارد نیز به عنوان بانک عامل تسویه معاملات الکترونیکی در این سایت عمل خواهد کرد.