جامع نیوز:بانک سامان در اطلاعیه‌ای، از تمام مشتریان خود درخواست کرد، فریب تماس‌های مشکوک سودجویان درخصوص برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها یا اعطای وام کلان را نخورند و قبل از هر اقدامی، صحت و سقم موضوع مطرح‌شده را از مراکز رسمی استعلام کنند. به گزارش جامع نیوز، بر اساس گزارش‌های رسیده به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، […]

جامع نیوز:بانک سامان در اطلاعیه‌ای، از تمام مشتریان خود درخواست کرد، فریب تماس‌های مشکوک سودجویان درخصوص برنده‌شدن در قرعه‌کشی‌ها یا اعطای وام کلان را نخورند و قبل از هر اقدامی، صحت و سقم موضوع مطرح‌شده را از مراکز رسمی استعلام کنند.

به گزارش جامع نیوز، بر اساس گزارش‌های رسیده به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، به‌تازگی برخی افراد سودجو با تماس تلفنی و یا ارسال پیام کوتاه به شهروندان، در پوشش پرداخت وام کلان و یا اعلام برنده شدن آن‌ها در قرعه‌کشی‌های مختلف، اقدام به سوء‌استفاده مالی، کلاه‌برداری و اخذ وجوه به‌صورت الکترونیکی می‌کنند.

این افراد برای دریافت وجه از روش‌های مختلفی همچون معرفی شمارۀ کارت، دریافت شمارۀ کارت شارژ تلفن‌همراه و نمونه‌های مشابه استفاده می‌کنند.

بر اساس این گزارش، در هفته‌ها و روزهای گذشته مشاهده شده است که برخی سودجویان با ارسال پیامک یا تماس تلفنی به مشتریان برخی بانک‌ها اقدام به سوءاستفاده کرده‌اند.

بانک سامان در این اطلاعیه تصریح کرد: این بانک هیچ‌گاه اطلاعات شخصی و بانکی مشتریان از جمله نام، شماره‌حساب، موجودی، رمز و غیره را به هیچ طریقی (ایمیل، تلفن یا پست‌الکترونیکی) درخواست نمی‌کند.

همچنین تنها نشانی اینترنت‌بانک سامان https://ib.sb24.com است و مشتریان ارجمند از وارد کردن رمز و دیگر اطلاعات کاربری خود در هر پایگاهی به غیر از این پایگاه خودداری کنند