مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده بانک صادرات ایران با حضور بیش از ۹۵ درصد از سهامداران در تاریخ ۲۹ تیرماه سالجاری در محل هتل المپیک برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، مجامع این بانک با گردهمایی ۴۲/۹۵ درصد از صاحبان سهام و حضور عرفانی رئیس هیأت مدیره این بانک به عنوان رییس مجمع، […]

مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده بانک صادرات ایران با حضور بیش از ۹۵ درصد از سهامداران در تاریخ ۲۹ تیرماه سالجاری در محل هتل المپیک برگزار شد.

به گزارش جامع نیوز، مجامع این بانک با گردهمایی ۴۲/۹۵ درصد از صاحبان سهام و حضور عرفانی رئیس هیأت مدیره این بانک به عنوان رییس مجمع، نمایندگان دولت، سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس مستقل برگزار و مهندس پیشرو مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره گزارش عملکرد بانک را به صاحبان سهام ارایه نموده که پس از استماع گزارش حسابرسی و بازرسی قانونی صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه سال ۹۱ با اکثریت آرا به تصویب و در رابطه با نحوه تقسیم سود و سایر موارد تصمیم‌گیری شد .

مهندس پیشرو در خلال گزارش خود به سهامداران با اشاره به توانمندی­ها و قابلیت های این بانک اظهار داشت: این بانک در زمینه افزایش درآمدها توانسته رشد ۴۱ درصدی را نسبت به سال قبل داشته باشد و نسبت P/E بانک را به ۹۵/۵ درصد ارتقاء دهد که میانگین این رقم در بین بانک­های حاضر در بورس ۶/۵ درصد است .

وی افزود: به منظور چابک سازی و افزایش کارایی، این بانک در سال گذشته تعداد ۲۰۰ شعبه خود را ادغام نموده است.

پیشرو با اشاره به پیگیریهای حقوقی در جهت رفع تحریم ها گفت: با پیگیری های به عمل آمده به زودی تحریم های اتحادیه اروپا علیه این بانک لغو خواهند شد و این امر می تواند با توجه به توانمندی و قابلیت های این بانک در خارج از کشور جهش بانک صادرات ایران را به دنبال داشته باشد.

مهندس پیشرو با بیان اهمیت افزایش سرمایه بانک تاکید کرد افزایش سرمایه می تواند زمینه قوی تر شدن بانک در حوزه‌های اعتباری و همچنین بهبود نسبت های مالی را در پی داشته باشد. بر این اساس تصمیم گرفته شد تا نسبت به افزایش سرمایه به میزان ۶/۲ برابر سرمایه کنونی اقدام شود.

شایان ذکر است سهامداران پس از تأیید صورتهای مالی بانک شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد، برای عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ماه سال ۹۱ تصمیمات بدین شرح اتخاذ نمودند: سازمان حسابرسی به مدت یک سال به عنوان بازرس و حسابرس قانونی بانک، و روزنامه های کثیر الانتشار اطلاعات و دنیای اقتصاد برای درج آگهی های مربوطه به مجامع عمومی برگزیده شدند همچنین با تحقق EPS سال۹۱ به میزان ۲۶۳ ریال با پیشنهاد مدیران و تصویب سهامداران با پرداخت مبلغ ۱۰۰ ریال به ازاء هر سهم به عنوان سود نقدی به سهامداران موافقت شد ضمناً سود سهامدارانی که کمتر از ۲ میلیون سهم دارند در روز یکشنبه ۳۰تیر ماه به حساب نامبردگان واریز خواهد شد.

گفتنی است پس از اتمام مجمع عمومی عادی سالانه، مجمع فوق العاده آغاز و در این مجمع نیز سهامداران با اکثریت آرا افزایش سرمایه بانک از مبلغ ۹۰۶/۲۲ میلیارد ریال به ۵۰۰/۶۶ میلیارد ریال طی سه مرحله در مدت دو سال به هیأت مدیره تفویض اختیار شد.
لازم به ذکر است حسابرس و بازرسی قانونی در اظهاراتی ضمن مطلوب ارزیابی کردن صورت های مالی این بانک، تاکید کرد صورت های مالی تهیه شده از تمام جنبه ها با اهمیت و طبق استانداردهای حسابداری بوده و عملکرد مالی و جریانهای نقدی بانک را به نحو مطلوبی نشان می دهد.