ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مشهد از شانزدهم الی نوزدهم مهر ماه سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود. جامع نیوز- مدیر اجرایی نمایشگاه السیت با بیان مطلب فوق گفت: شهرداری مشهد در راستای اجرای سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌های کلانشهرها، در سال‌های گذشته اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان […]

ششمین نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر هوشمند مشهد از شانزدهم الی نوزدهم مهر ماه سال‌جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

جامع نیوز- مدیر اجرایی نمایشگاه السیت با بیان مطلب فوق گفت: شهرداری مشهد در راستای اجرای سند توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری‌های کلانشهرها، در سال‌های گذشته اقدام به برگزاری نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه فناوری اطلاعات و شهر الکترونیکی موسوم به “السیت” کرده است که تاکنون پنج دوره آن برگزار شده است.
وی افزود: هدف اصلی از برگزاری این نمایشگاه را آشنایی مدیران شهری با آخرین فناوری‌های روز در حوزه اطلاعات و ارتباطات عنوان کرد و گفت: در این راستا از تمامی شهرداری‌ها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان، متخصصان و دانش‌پژوهان و فعالان حوزه ICT بخش خصوصی برای مشارکت و بازدید دعوت به عمل آمده است.
سیدعلیرضا صدرزاده گفت: همچنین به منظور پربارتر شدن این نمایشگاه، برگزاری گردهمایی‌ها، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های تخصصی و انجام مسابقات مرتبط نیز هم‌زمان با برپایی السیت برنامه‌ریزی شده است.
وی افزود: این نمایشگاه در پنج دوره برگزاری خود با حمایت متولیان حوزه ICT کشور توانست به جایگاه مهمی در راستای ایجاد تعامل میان بخش خصوصی، دولتی و عمومی دست یابد.
به گفته صدرزاده استقبال مدیران دولتی و بخش خصوصی از دوره‌های قبلی السیت و همچنین موضوع بومی شدن پلات‌فورم‌های جدید در سیستم‌های شهرداری‌ها، ضرورت حرکت به سمت موبیلیتی و استفاده از خدمات ارزش افزوده و اقدامات گسترده شهرداری‌های کشور در به کارگیری جدیدترین فناوری‌های روز، شهرداری مشهد را بر آن داشت تا ششمین دوره این نمایشگاه را مهر ماه ۹۲در مشهد برپا کند.
وی گفت: رویکرد اساسی این نمایشگاه، شناساییIT به عنوان رکن دستیابی به توسعه پایدار و به عبارتی دیگر هدایت تمامی فعالیت‌ها، پژوهش‌ها و تحقیقات در راستای مدیریت شهری به سوی دستیابی به مفهوم اطلاعات و شناساندن جایگاه آن در روند تصمیم‌گیری، مدیریت و اجراست.
صدرزاده در مورد موضوعات قابل ارایه در نمایشگاه السیت گفت: این موضوعات شامل امنیت اطلاعات، تجارت الکترونیکی، سلامت الکترونیکی، بانکداری الکترونیکی، گردشگری الکترونیکی، تجهیزات و خدمات توسعه شبکه‌های الکترونیکی و بسیاری موارد دیگر می‌شود.