جامع نیوز:رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۳ هزار و ۱۴۷ نفر از مشترکان دو اپراتور تلفن همراه در کشور از پیامک های انبوه تبلغیاتی و ارزش افزوده این اپراتورها به مرکز رسانه های دیجیتال شکایت کرده اند. به گزارش جامع نیوز،«حسن علیزاده» […]
جامع نیوز:رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد گفت: طی ۱۰ ماه گذشته ۱۳ هزار و ۱۴۷ نفر از مشترکان دو اپراتور تلفن همراه در کشور از پیامک های انبوه تبلغیاتی و ارزش افزوده این اپراتورها به مرکز رسانه های دیجیتال شکایت کرده اند.
به گزارش جامع نیوز،«حسن علیزاده» ، افزود: شکایت های مشترکان از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۳۱۴ دریافت شده است.این مقام مسئول در وزارت ارشاد اضافه کرد: از مجموع شکایت های دریافت شده ۱۱ هزار و ۵۰۰ شکایت قابل بررسی بوده اند که از این تعداد نیز هشت هزار و ۵۹۰ شکایت مورد تایید قرار گرفته است.علیزاده یادآور شد: از مجموع شکایت های مورد تایید هفت هزار و ۷۰۰ شکایت مربوط به یکی از اپراتورهای تلفن همراه و ۸۹۰ شکایت نیز مربوط به دیگر اپراتور پرمخاطب تلفن همراه در کشور بوده است.رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: از این شکایات، چهار هزار و ۴۳۰ مورد مربوط به سرویس های ارزش افزوده، یک هزار و ۲۰۰ شکایت متعلق به پیامک های انبوه تبلغیاتی و ۴۰۰ شکایت نیز مربوط به مسابقات پیامکی این اپراتورها بوده است.به گفته علیزاده از مجموع پیامک های مورد شکایت مشترکان، پیامک های املاک با ۷۰۰ شکایت، پیامک تورهای مسافرتی با ۴۲۰ شکایت، پیامک های فال با ۳۲۰ شکایت، پیامک های پرشکی با ۳۰۰ شکایت، پیامک های مذهبی با ۲۵۰ شکایت و پیامک های طالع بینی با ۲۱۰ شکایت بیشترین شکایات مشترکان از دو اپراتور تلفن همراه است.این مقام مسئول در وزارت ارشاد افزود: البته تذکرات فراوانی به این اپراتورها داده شده اما به دلیل نبود ضمانت اجرایی، اپراتورهای یادشده توجهی به این تذکرات ندارند.