جامع نیوز: مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشست خبری که مناسبت روز خبرنگار برگزار شد از راه‌اندازی نسخه‌ی اولیه دانشگاه مجازی این تشکل با نام «مکتب عالی هنر» خبر داد و گفت: این دانشگاه همزمان با مجمع خانه هنرمندان ایران رونمایی و راه‌اندازی شد. در حال حاضر کارهای نرم‌افزاری آن انجام شده و […]

جامع نیوز: مجید سرسنگی مدیرعامل خانه هنرمندان ایران در نشست خبری که مناسبت روز خبرنگار برگزار شد از راه‌اندازی نسخه‌ی اولیه دانشگاه مجازی این تشکل با نام «مکتب عالی هنر» خبر داد و گفت: این دانشگاه همزمان با مجمع خانه هنرمندان ایران رونمایی و راه‌اندازی شد. در حال حاضر کارهای نرم‌افزاری آن انجام شده و مشغول تولید محتوا برای دانشگاه هستیم که امیدواریم پاییز به بهره برداری برسد و افراد از طریق ورود به سایت این دانشگاه از آموزش‌های ان استفاده کند.

وی در ادامه به تشریح فعالیت‌های تجسمی خانه هنرمندان ایران پرداخت و افزود: برپایی نمایشگاه‌های مختلف همچون نمایشگاه ننه حسن در حوزه هنرهای بومی‌، نمایشگاه کلکسیون در حوزه هنرهای سنتی ‌و برپایی کارگاه‌های تجسمی برای کودکان در فضای باز از مهمترین فعالیت‌های ما است. در کنار این‌ها پخش فیلم مستند در محوطه باز را داریم که این برنامه با هدف ارتقا فرهنگ تماشای فیلم‌های مستند برگزار می‌شود.

سرسنگی ضمن اشاره به راه‌اندازی سینما تک خانه هنرمندان ایران در روز ۲۹ مرداد ماه ،گفت: این سینما تک با مدیریت کیوان کثیریان و برای پخش فیلم‌های خاص راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین از تغییر زمان برگزاری بزرگداشت خسرو سینایی خبر داد و افزود: سعی‌مان بر این است، همزمان با این بزرگداشت مجموعه‌ای از مستندهای ایشان را که بازتولید کرده‌ایم در قالب یک بسته فرهنگی ارائه کنیم اما متاسفانه محدودیت‌های مالی باعث تغییر زمان برنامه شد، بنابراین تاریخ جدید فردا ۲۱ مرداد ماه اعلام می‌شود.

مدیر عامل خانه‌ی هنرمندان ایران سپس به تشریح فعالیت‌های صنفی این تشکل پرداخت و گفت: مجمع عمومی تعاونی مسکن برگزار شده و هیأت مدیره‌اش انتخاب شدند. خوشبختانه با کمک شهرداری منطقه‌ی ۲۲ توانستیم زمین مناسبی را انتخاب کنیم که امیدواریم روزهای آینده تحویل داده بشود تا در کنار آن بتوانیم باشگاه فرهنگی-هنری هنرمندان را هم راه‌اندازی کنیم که این باشگاه خدمات ورزشی،‌رفاهی و فرهنگی ارائه می‌کند، به ویژه در حوزه‌ی سفرهای هنرمندان تسهیلات خوبی ارائه خواهد داد.

سرسنگی از برپایی دو برنامه‌ی روزهای فرهنگی سوئیس و آمریکای لاتین به عنوان دو برنامه‌ی بین‌المللی در خانه‌ی هنرمندان ایران نام برد.

او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره‌ی پرداختن به مباحث دینی در برنامه‌های خانه هنرمندان ایران گفت: خیلی به خط‌ کشی دینی و غیردینی معتقد نیستم چون در مملکت اسلامی نمی‌توان این‌ها را تفکیک کرد، زیرا باید اساس همه‌ی فعالیت‌های ما دینی باشد. به همین دلیل در طول سال این موضوع را مد نظر داریم اما در برخی مناسبات، برنامه‌های ویژه داریم.

وی در پایان صحبت خود تأکید کرد: یکی از نکات مورد نظر ما برخورداری از کیفیت مناسب برنامه‌ها است نه اینکه یک جشنواره‌ی دینی اما بی‌کیفیت را برگزار کنیم چون معتقدیم انجام کار دینی یعنی کار خوب ولی مشکل فرهنگی مدیران ما این است که فکر می‌کنند به ازای هر کار دینی باید یک جشنواره‌ی مستقل و بی‌کیفیت برگزار کنند.