جامع نیوز: سخنگوی پروژه خرید تضمینی گندم، برنج و چای بانک سپه گفت: تاکنون ۲۰۷ میلیارد ریال از مطالبات چایکاران بابت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری به حساب آنها واریز شده است. به گزارش جامع نیوز محسن دارایی افزود: بنابر استعلام به عمل آمده از سازمان چای کشور از مجموع برگ سبز […]

جامع نیوز: سخنگوی پروژه خرید تضمینی گندم، برنج و چای بانک سپه گفت: تاکنون ۲۰۷ میلیارد ریال از مطالبات چایکاران بابت خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری به حساب آنها واریز شده است.
به گزارش جامع نیوز محسن دارایی افزود: بنابر استعلام به عمل آمده از سازمان چای کشور از مجموع برگ سبز چای تولید شده در استان­های گیلان و مازندران در بهار و تابستان سال جاری مجموعاً ۵۸۰۰۰ تن محصول به ارزش تقریبی ۴۱۰ میلیارد ریال از چایکاران خریداری شده است .
وی گفت: قیمت خرید تضمینی چای در ابتدا بر اساس کیلوی ۹۰۰ تومان برای محصول درجه یک و ۵۰۰ تومان برای برگ سبز چای درجه ۲ در نظر گرفته شده و پس از تفویض اختیارات دولت به استاندار گیلان و تشکیل کارگروه چای قیمت­های فوق به قرار هر کیلو چای درجه یک ۱۲۰۰ تومان و چای درجه دو هر کیلو ۶۵۰ تومان افزایش یافته است.
دارایی گفت: فرایند خرید تضمینی چای توسط بانک سپه از سال ۹۰ آغاز شده و کلیه مطالبات چایکاران بالغ بر ۵۰۶ میلیارد ریال به ترتیب در سال­های ۹۰ و ۹۱ به حساب های آنها واریز و عملیات خرید در سال ۹۲ همچنان ادامه دارد.