جامع نیوز:سومین آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش های دولتی و خصوصی، روز جمعه مورخ ۱/۶/۹۲ برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، مرحله کتبی سومین آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای دو بخش دولتی و آزاد در […]

جامع نیوز:سومین آزمون سراسری سنجش مهارت و صلاحیت حرفه ای پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای در بخش های دولتی و خصوصی، روز جمعه مورخ ۱/۶/۹۲ برگزار شد.
به گزارش جامع نیوز، مرحله کتبی سومین آزمون هماهنگ پایان دوره کارآموزان مراکز آموزش فنی و حرفه ای دو بخش دولتی و آزاد در یکهزار و ۳۵۰ حرفه همزمان در ۴۴ حرفه همسان کشوری در روز جمعه اول شهریور ماه سال جاری در سطح کشور و به صورت ۴ گزینه ای به طور همزمان درسراسر کشور برگزار شد.
بنا بر این گزارش، ۲۵۴ هزار و ۶۱ نفر در سومین آزمون سراسری سنجش مهارت مورخ ۱/۶/۹۲، ثبت نام کرده بودند که از این تعداد ۱۰۲هزار و ۳۰۲ نفر مرد و ۱۵۱ هزار و ۷۵۹ نفر زن بودند و تمهیدات لازم برای شرکت این متقاضیان در آزمون فراهم شده بود.
این گزارش افزود: آزمون هر حرفه شامل دو مرحله کتبی و عملی است. متقاضیان پس از قبولی در آزمون کتبی برای شرکت در آزمون عملی به محل برگزاری آزمون مربوطه خود مراجعه نمایند.
این گزارش درخصوص شرایط قبولی در آزمون های سنجش مهارت افزود: حدنصاب نمره قبولی در آزمون کتبی ۵۰ از ۱۰۰ و در آزمون عملی ۷۰ از ۱۰۰ است که شرط قبولی نهایی برای دریافت گواهینامه مهارت کسب حداقل نمره معدل ۷۰ از ۱۰۰ از طریق فرمول : ۷۰ ≤ (نمره آزمون کتبی × ۲۵%) + (نمره آزمون عملی × ۷۵% ) می باشد.
بنا بر همین گزارش، نتایج سومین آزمون سراسری سنجش مهارت( کارآموزان بخش های دولتی و آموزشگاه های آزاد)از طریق سامانه http://azmoon.portaltvto.com یک هفته بعد از آزمون اعلام می شود که قبول شدگان مرحله کتبی در آزمون عملی شرکت می کنند که در صورت قبولی برای آنان گواهینامه مهارت پس از طی مراحل قانونی صادر و مطابق برنامه اعلامی ادارات کل آموزش فنی و حرفه ای استانها توسط مرکز تشکیل پرونده، تحویل متقاضی می شود.
رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تشکیل ستاد پاسخگویی آزمون سراسری سنجش مهارت گفت: در صورتی که متقاضیان با مشکلی مواجه شوند، می توانند با شماره تلفن های ۳۲۵۱۹۶۱۶-۰۲۶ ، ۳۲۵۱۹۷۲۷-۰۲۶ و ۳۲۵۲۲۱۳۶- ۰۲۶ و یا با مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خود تماس حاصل نمایند.