جامع نیوز:معاونین وزرای صنعت و معدن ایران و عراق در نشست هیات های دو طرف بر توسعه همکاری های صنعتی و معدنی تاکید کردند. به گزارش جامع نیوز:مهندس “غلامرضا شافعی” معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روز گذشته با “مکی حمود الدیری” معاون وزیر صنایع […]

جامع نیوز:معاونین وزرای صنعت و معدن ایران و عراق در نشست هیات های دو طرف بر توسعه همکاری های صنعتی و معدنی تاکید کردند.
به گزارش جامع نیوز:مهندس “غلامرضا شافعی” معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران روز گذشته با “مکی حمود الدیری” معاون وزیر صنایع و معادن عراق و جمعی از مدیران ارشد این وزارتخانه دیدار و در خصوص زمینه های مشترک همکاری گفتگو کرد.
در این دیدار مهندس شافعی با ذکر تاریخچه فعالیت‌های سازمان در حوزه توسعه و نوسازی صنایع اظهار داشت: هم اکنون ایدرو در حوزه‌های مختلف صنایع نوین از جمله بیوایمپلنت‌های استخوانی، تولید دستگاه‌های دیالیز و سلول‌های بنیادی آماده است تا نیازهای مردم عراق را تامین کند.
وی افزود: شرکت های تابعه ایدرو در حوزه تولید فولادهای آلیاژی، لوله های مورد نیاز صنعت نفت، پروژه های نفت و گاز، تولید اتانول از باگاس، ساختمان سازی صنعتی و نوسازی صنایع قدیمی آماده همکاری با دولت و مردم عراق هستند.
رئیس ایدرو همچنین تصریح کرد: این سازمان طرح های سرمایه گذاری متعددی در سراسر ایران تعریف کرده است که سرمایه گذاران عراقی می توانند طبق قوانین و ضوابط موجود در این طرح ها مشارکت کنند.
در این دیدار، معاون وزیر صنایع و معادن عراق نیز با ابراز خرسندی از حضور در جمع مسئولان صنعتی کشورمان بیان داشت: دولت عراق تمام توان خود را برای بازسازی شرکت های عراقی بکار گرفته تا نیازهای مردم این کشور را در داخل تامین کند و در این راه آماده همکاری با شرکت های ایرانی است.
مکی حمود الدیری اضافه کرد: در بازدید از ایران متوجه شدیم شرکت‌های تخصصی ایرانی فراوانی وجود دارند که می توانند در نوسازی شرکت‌های عراقی با ما همکاری کنند.
معاون وزیر صنایع و معادن عراق تصریح کرد: در صورت همکاری متخصصان و دانشمندان دو کشور ایران و عراق، این دو ملت می توانند راهبری منطقه را به دست گیرند.
گفتنی است در این دیدار جمعی از مدیران شرکت های تابعه ایدرو از جمله ایران خودرو، سایپا، ایزوایکو، مپسا و شرکت نوسازی صنایع ایران حضورداشتند که با هیات عالیرتبه عراقی به بحث و بررسی در خصوص رفع موانع همکاری صنعتی بین دو کشور پرداختند. در پایان این سفر، تفاهم نامه ای برای ادامه همکاری‌ها بین مسئولان دو کشور امضا و تبادل خواهد گردید.