جامع نیوز: وزیر صنعت، معدن، تجارت از آزاد شدن واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خبر داد و گفت: به دلیل اینکه این خودروها جزء گروه ۱۰ قرار گرفته اند واردات آنها با پرداخت ۲ برابر تعرفه آزاد شده است. به گزارش جامع نیوز، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش […]

جامع نیوز: وزیر صنعت، معدن، تجارت از آزاد شدن واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی خبر داد و گفت: به دلیل اینکه این خودروها جزء گروه ۱۰ قرار گرفته اند واردات آنها با پرداخت ۲ برابر تعرفه آزاد شده است.

به گزارش جامع نیوز، محمدرضا نعمت زاده در حاشیه جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون خودروهای با حجم موتور کمتر از ۲۵۰۰ سی سی به دلیل قرار گرفتن در اولویت ۹ کالایی وارد کشور می شدند که بر اساس آمارها در ۵ ماهه ابتدای امسال ۱۷ هزار دستگاه خودرو با این حجم موتور وارد کشور شده است.نعمت زاده افزود: بر اساس تصمیم دولت واردات کالاهای اولویت ۱۰ با شروطی آزاد شده است که بر این اساس واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی نیز که در این گروه قرار می گرفتند آزاد است که البته شروطی دارد. وی تصریح کرد: تعرفه واردات این خودروها دو برابر شده است.وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال دیگری در اینباره که آیا تعرفه واردات خودرو ۹۰ درصد محاسبه می شود؟ خاطرنشان کرد: تعرفه واردات خودرو با حجم موتور حدود ۳ هزار سی سی ۷۰ درصد است که بر این اساس واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی با تعرفه ۱۴۰ درصد امکانپذیر است.