جامع نیوز: همزمان با عید سعید غدیر خم و سالروز آغاز به کار نخستین شعبه بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین شعبه نظام بانکی خصوصی کشور برای اولین بار در کشور طرح “رایحه سازمانی” به عنوان یکی از اجزای هویت برند در شعب بانک اقتصادنوین رونمایی شد. به گزارش جامع نیوز، کیانوش رضایی مدیر بازاریابی بانکداری […]
جامع نیوز: همزمان با عید سعید غدیر خم و سالروز آغاز به کار نخستین شعبه بانک اقتصادنوین به عنوان نخستین شعبه نظام بانکی خصوصی کشور برای اولین بار در کشور طرح “رایحه سازمانی” به عنوان یکی از اجزای هویت برند در شعب بانک اقتصادنوین رونمایی شد.
به گزارش جامع نیوز، کیانوش رضایی مدیر بازاریابی بانکداری خرد در تشریح جزییات این طرح گفت: بانک اقتصادنوین به عنوان اولین بانک خصوصی همواره کوشیده است طلایهدار خوبی در این عرصه باشد که در این راستا مقرر شد به منظور ارزشاَفرینی برای مشتریان و ایجا محیط مناسب ارایه خدمات به ایشان طرح “رایحه سازمانی” در شعب این بانک به صورت آزمایشی آغاز گردد.رضایی با اشاره به اینکه این طرح اثر مطلوبی در مشتریان ایجاد خواهد کرد افزود: تحقیقات زیادی در زمینه تاثیر رایحههای مختلف بر عملکرد افراد انجام شده است، برای مثال تحقیقات نشان میدهد که یک بوی آشنا بسیار سریعتر از یک صدا یا یک تصویر، یادآور خاطرات و معرف تبلیغات است، به عنوان مثال تحقیقات دانشگاه پترزبورگ نشان میدهد که افراد به کمک حس بویایی میتوانند به سرعت خاطرات مرتبط با این رایحه را بدون دیدن و شنیدن بیاد آورند.وی ادامه داد: استفاده از رایحه مطبوع در وفادارسازی مشتریان تاثیرگذار است به طوری که بانکهای معتبر دنیا در زمان افتتاح حساب، سالروز تولد مشتریان یا سالگرد ازدواجشان عطر سازمانی خود را به ایشان هدیه میدهند. این سازمانها در کنار انتخاب لوگوی سازمانی، لباس متحدالشکل و سایر نمادهای هویت سازمانی، از یک رایحه خاص بعنوان عطر سازمانی استفاده میکنند که با تقدیم این عطر به مشتریان، رایحه سازمانی خود را در تمام بازارهای هدف منتشر نموده و به این شکل وسعت عمل و دامنه مشتریان خود را مشخص میکنند.وی این روش را یکی از روشهای مدرن بازاریابی ذکر کرد و گفت: این روش در جذب و حفظ مشتری و ایجاد حس وفاداری مشتری مورد استفاده قرار میگیرد و بسیار موثر است. رضایی اظهار داشت: بانک اقتصادنوین نخستین بانک کشور است که این روش را در کشور پیادهسازی میکند.وی گفت: در فاز نخست این طرح در تعدادی از شعب، بانک اقتصادنوین به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد و پس از ارزیابی نظرات مشتریان ارزشمند و همکاران تلاشگر بانک فازهای بعدی به اجرا در خواهد آمد.