جامع نیوز:سامسونگ نخستین دهکده دیجیتال خود را در آفریقای جنوبی راه‌اندازی کرد که در آن، بخش‌های مختلف این منطقه از قبیل بیمارستان‌ها، مدارس، سیستم‌های روشنایی و زیرساخت انرژی با استفاده از انرژی خورشیدی یکپارچه شده‌اند. سامسونگ با اجرای این پروژه، بهبود استانداردهای بهداشت، افزایش فرصت‌های آموزشی و افزایش پتانسیل برای زندگی مستقل اقتصادی افراد این […]

جامع نیوز:سامسونگ نخستین دهکده دیجیتال خود را در آفریقای جنوبی راه‌اندازی کرد که در آن، بخش‌های مختلف این منطقه از قبیل بیمارستان‌ها، مدارس، سیستم‌های روشنایی و زیرساخت انرژی با استفاده از انرژی خورشیدی یکپارچه شده‌اند. سامسونگ با اجرای این پروژه، بهبود استانداردهای بهداشت، افزایش فرصت‌های آموزشی و افزایش پتانسیل برای زندگی مستقل اقتصادی افراد این منطقه را تضمین کرد.
این شرکت در این راستا، مراسمی را برای راه‌اندازی این پروژه در ژوهاسنبورگ آفریقای جنوبی و با حضور سفیران و نمایندگانی از دولت‌های مختلف آفریقا، سازمان ملل، سازمان‌های مهم بین‌المللی و NGO‌ها برگزار کرد. در واقع، دهکده دیجیتال عواملی را شامل می‌شود که به صورت هماهنگ بهبود شرایط بهداشت و سلامت، آموزش و اشتغالزایی را به دنبال خواهند داشت.
مرکز پزشکی از راه دور مبتنی بر انرژی خورشیدی
در حال حاضر بسیاری از مناطق روستایی آفریقا از کمبود پرسنل ماهر و منابع پزشکی رنج می‌برند. این امر می‌تواند گویای این امر باشد که جمعیت روستایی نه تنها از حیث امکانات پزشکی در فقر به سر می‌برند، بلکه برای کمک به آنها نیز منابع پزشکی باید ساعت‌ها در سفر باشند. در همین راستا سامسونگ یک مرکز پزشکی راه دور مجهز به انرژی خورشیدی در این منطقه دایر کرده است که در واقع یک کانتینر قابل حرکت است. این کانتینر به شهروندان روستایی امکان می‌دهد تا به آسانی به خدمات پزشکی دسترسی پیدا کنند. همچنین تسهیلات مربوط به کنفرانس ویدیویی به این مرکز امکان می‌دهد که پزشکان با بیماران در مناطق دورافتاده ارتباط برقرار کنند و در صورت نیاز این بیماران به بیمارستان‌های عمومی در شهرها منتقل شوند. این در حالی است که تشخیص بیماری و همچنین تجویز نسخه بیماران می‌تواند در آن واحد با پزشکان و مراکز دیگر نیز به اشتراک گذاشته شود. این مرکز همچنین به یک پایگاه داده و سرور دسترسی دارد تا از این طریق، داده‌ها و اطلاعات این بیماران را مدیریت کند.
مرکز بهداشت مبتنی بر انرژی خورشیدی
مرکز بهداشت مبتنی بر انرژی خورشید سامسونگ نیز یک کامیون بزرگ است که خدمات پزشکی را به شهروندان محلی در دهکده دیجیتال و مناطق نزدیک به آن ارایه می‌دهد. این کامیون به ابزارهایی برای درمان مشکلات مربوط به چشم، گوش و دندان و همچنین دستگاه بسیار پیشرفته آنالیز خون برای تشخیص فوری برخی بیماری‌ها مجهز است.
سامسونگ امیدوار است که به واسطه این دو مرکز پزشکی راه دور و مرکز بهداشت مبتنی بر انرژی خورشیدی، با عبور از مرزهای جغرافیایی و اقتصادی، شهروندان جنوب آفریقا، اتیوپی و گابن را درمان کند.
مدرسه اینترنت مبتنی بر انرژی خورشیدی
مدرسه اینترنت مبتنی بر انرژی خورشیدی شامل تسهیلاتی میباشد که انرژی مورد نیاز خود را از سلول‌های فتوولتائیک نصب شده روی سقف مدرسه تامین می‌کنند. این پنل‌ها انرژی مورد نیاز صفحه عظیم لمسی که معلم از آن استفاده می‌کند و همچنین نت‌بوک‌هایی که دانش‌آموزان در سر کلاس‌های مولتی‌مدیا استفاده می‌کنند، تامین می‌کند. این مدارس دسترسی به اینترنت را در امور آموزشی و همچنین اتصال شهروندان آفریقایی ممکن می‌سازند.
ژنراتورهای مبتنی بر انرژی خورشیدی
پروژه دهکده دیجیتال در واقع برای افزایش استانداردهای آموزشی، پزشکی و زندگی مطرح شده، اما یکی دیگر از جنبه‌های مهم این پروژه توسعه کسب‌وکارهای کوچکی است که در زمینه نصب ژنراتورهای تغذیه شده توسط انرژی خورشید و سیستم‌های روشنایی LED ایجاد شده است. علاوه بر این، استفاده از انرژی خورشیدی در این دهکده دیجیتال علاوه بر کاهش تاثیرات مضر بر محیط زیست، میزان هزینه مربوط به تامین انرژی را کاهش داده است.
این پنل‌های خورشیدی، برق لازم برای خانه‌ها،‌ مدارس، بیمارستان‌ها و ادارات مربوط به شهرداری مثل پلیس را نیز تامین می‌کنند. بهترین مزایای این پنل‌ها، نداشتن صدا و آلودگی و همچنین هزینه‌های ناچیز نگهداری از این سیستم‌هاست.
توسعه دهکده دیجیتال
سامسونگ در راستای مذاکراتش با دولت‌هایی که برای شرکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند، متعهد شده که دفاتری برای پلیس و پست در داخل این دهکده دیجیتال دایر کند و همچنین با استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای، از بهتر انجام شدن فرآیندها و کارآمد بودن عملکرد این دهکده مطمئن شود.
این شرکت قصد دارد تا پایان سال میلادی ۲۰۱۳ در سه کشور دیگر دهکده دیجیتال احداث کند که اولین آنها در آفریقای جنوبی بوده و کشورهای بعدی اتیوپی و گابن خواهند بود. سامسونگ تصمیم دارد که با کمک دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، دهکده‌های دیجیتال را به جوامع محلی در مناطق دور افتاده‌تر توسعه دهد.

زوئلتو ماداسا (Zwelethu Madasa)، دبیر دفتر پارلمان آفریقا در مراسم افتتاحیه دهکده دیجیتال در ژوهانسبورگ گفت: “راهکارهای تامین انرژی خورشیدی یکپارچه سامسونگ کاملا مناسب با شرایط قاره آفریقا ارایه شده و از هدر رفتن انرژی خورشیدی در این قاره جلوگیری می‌کند. به طور کلی، در بسیاری از کشورها، ارایه خدمات باکیفیت آموزشی و بهداشتی، دو چالش بزرگ ما به شمار می‌آید. اما این دهکده دیجیتال یک راهکار تحسین‌برانگیز برای رفع این چالش‌ها در آفریقاست”.
هنگ سونگ‌یونگ (Hong SungYong)، مدیر دفاتر سامسونگ در آفریقا نیز در این مورد گفت: “ما با همکاری با دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی، پتانسیل این دهکده‌های دیجیتال را به جوامع جهانی نشان می‌دهیم. ما در قالب این دهکده‌ها، فرصت‌های آموزشی بهتر، دسترسی بیشتر به خدمات پزشکی و بهبود شرایط اقتصادی و کارآفرینی را به مردم آفریقا هدیه خواهیم داد”.