جامع نیوز:مدیرعامل بانک سینا در “همایش هم افزایی دانشگاه ها و بانک ها در توسعه بانکداری مجازی” که روز سه شنبه ۲۶ آذرماه جاری برگزار شد، حضور یافت. به گزارش جامع نیوزمدیرعامل بانک سینا در “همایش هم افزایی دانشگاه ها و بانک ها در توسعه بانکداری مجازی” که روز سه شنبه ۲۶ آذرماه جاری برگزار […]

جامع نیوز:مدیرعامل بانک سینا در “همایش هم افزایی دانشگاه ها و بانک ها در توسعه بانکداری مجازی” که روز سه شنبه ۲۶ آذرماه جاری برگزار شد، حضور یافت.

به گزارش جامع نیوزمدیرعامل بانک سینا در “همایش هم افزایی دانشگاه ها و بانک ها در توسعه بانکداری مجازی” که روز سه شنبه ۲۶ آذرماه جاری برگزار شد، حضور یافت.
در این همایش که رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس مرکز آمار ایران و برخی دیگر از مقامات و مسؤولان بانکی حضور داشتند، دکتر کوروش پرویزیان با ارائه مقاله ای با عنوان “راهکارهای هم افزایی دانشگاه ها و بانک ها در توسعه بانکداری مجازی و عوامل موثر در پذیرش بانکداری مجازی در میان دانشگاهیان”، لزوم تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت بانکداری برای رفع نیازهای مطالعاتی و تحقیقاتی صنعت بانکداری توسط دانشگاه ها را ضروری خواند.
وی تصریح کرد: دانشگاه ها و مراکز علمی در توسعه بانکداری مجازی حداقل دو نقش اصلی می توانند ایفا نمایند که عبارتند از: “جهت دادن محورهای آموزشی و تحقیقاتی خود در راستای رفع نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه بانکداری مجازی” و “پذیرش این شیوه از بانکداری و ترویج آن در بین لایه های مختلف جامعه با توجه به ظرفیت های عظیم موجود در دانشگاه و ارتباط آن با سطوح مختلف جامعه”.
وی ضمن برشمردن موانع عدم ارتباط موجود میان دانشگاه با صنعت بانکداری، به راهکارهای هم افزایی این دو بخش در توسعه بانکداری مجازی پرداخت و گفت: “ترغیب دانشگاه های استانی معتبر به راه اندازی گروه های آموزشی و پژوهشی مرتبط با تکنولوژی بانکداری”، “ایجاد شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فنآوری جهت رفع نیازهای نرم افزاری و سخت افزاری بانک ها در خصوص بانکداری مجازی”، “ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطر پذیر” و “ترغیب دانشگاهیان به ایجاد پنجره واحد مالی برای انجام امور بانکی خود” از جمله راهکارهایی است که در این زمینه راهگشا خواهد بود.
مدیرعامل بانک سینا در ادامه نتایج مطالعه میدانی که به بررسی عوامل مؤثر در پذیرش بانکداری مجازی در میان دانشگاهیان پرداخته اشاره کرد و گفت: در این پژوهش فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد، دکتری و اساتید دانشگاه های معتبر به صورت الکترونیکی در سه زمینه “سطح شناخت از بانکداری مجازی و قابلیت های آن”، “مهمترین عوامل تأثیرگذار بر پذیرش بانکداری مجازی از سوی آنها” و “دلایل توسعه نیافتگی بانکداری مجازی در سطوح مختلف جامعه از منظر این گروه” مورد سؤال قرار گرفتند.