جامع نیوز:کامپیوتری با سیستم عامل کروم و نمایشگر Full HD IPS که از تجربۀ کاربری مبتنی بر لمس و بدون دردسری برخوردار است. سئول، ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳- ال‌جی الکترونیکس از اولین کامپیوتر یکپارچهChromebase با سیستم عامل گوگل کروم در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی (CES 2014)، که ماه آینده برگزار خواهد شد، پرده‌برداری می‌کند. ال‌جیChromebase (مدل […]

جامع نیوز:کامپیوتری با سیستم عامل کروم و نمایشگر Full HD IPS که از تجربۀ کاربری مبتنی بر لمس و بدون دردسری برخوردار است.

سئول، ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳- ال‌جی الکترونیکس از اولین کامپیوتر یکپارچهChromebase با سیستم عامل گوگل کروم در نمایشگاه لوازم الکترونیک مصرفی (CES 2014)، که ماه آینده برگزار خواهد شد، پرده‌برداری می‌کند.

ال‌جیChromebase (مدل ۲۲CV241) به سیستم‌عامل کارآمد کروم مجهز است و تجربۀ کاربری ساده، ایمن و مقرون‌به‌صرفه‌ای را فراهم می‌کند. این کامپیوتر دسکتاپ جدید و مبتکرانه، علاوه بر دارا بودن سیستم‌عاملی متمایز، نمایشگر عریض ۲۱٫۵ اینچ Full HD IPS و مجموعه‌ای از امکانات پیشرفته، در طراحی جمع‌وجور و شیکی عرضه می‌شود.

سیستم‌عامل ساده و آسان

کامپیوتر یکپارچۀ ال‌جی Chromebase با ساختاری ساده و در عین حال قدرتمند ساخته شده و برنامه‌های کاربردی مهم گوگل را در خود گنجانده است. همچنین، این محصول دروازه‌ای از ده‌ها هزار برنامه‌های کاربردی تحت وب در فروشگاه مجازی کروم به شمار می‌رود که بسیاری از آنها در حالت آفلاین نیز مانند حالت آنلاین عمل می‌کنند. ال‌جی Chromebase به کاربران امکان می‌دهد تا ایمیل و اسناد را بنویسند، جدیدترین اخبار و کتاب‌های الکترونیک را بخوانند، ویدئو و عکس ویرایش کنند و بازی‌های سرگرم‌کننده انجام دهند. این پلت‌فرم ساده و مؤثر هر وظیفه‌ای را بدون زحمت انجام دهد و دستگاهی بی‌نظیر برای بهره بردن از محصولات گوگل مانند جی‌میل، Drive، جست‌وجو، نقشه، یوتیوب، Play یا Google+ Hangouts است. ال‌جی Chromebase با به کار بردن لایه‌های چندگانۀ محافظتی برای حفظ امنیت اطلاعات کاربران امنیت داخلی را ارتقا بخشیده است. علاوه بر این، سیستم‌عامل کروم با قابلیت به‌روزرسانی خودکار دردسر اجبار برای نگهداری و حفظ کامپیوتر را کم می‌کند.

هیونگ-سِی پارک، رئیس بخش فناوری اطلاعات در ال‌جی الکترونیکس، می‌گوید: «کامپیوتر ال‌جی Chromebase، که برندۀ جایزه شده است، برای همۀ اقشار کاربران عملکرد ساده‌ای دارد و نمایانگر ترکیب موفقیت‌آمیزی از سادگی، قدرت و طراحی عالی است. ال‌جی Chromebase موج آیندۀ دسکتاپ‌هاست که انتظار می‌رود نه تنها در خانه‌ها، بلکه در مدارس، هتل‌ها، مراکز تماس و دیگر اماکن تجاری به طور گسترده‌ای مورد استقبال قرار گیرد.»

نمایشگر Full HD IPS و امکانات دیگر

ال‌جیChromebase با سخت‌افزار عالی در یک بدنۀ کوچک و جمع‌وجور بازتابی از قدرت و سادگی سیستم‌عامل کروم است. این کامپیوتر چندمنظوره برای استفادۀ شخصی و کاری ایده‌آل است و از نمایشگر ۲۱٫۵ اینچ Full HD (1080×۱۹۲۰) IPS برخوردار است که بازتولید رنگ دقیق، کنتراست حیرت‌انگیز و زاودیۀ دید ۱۷۸ درجۀ بی‌نظیری دارد. قدرت پردازندۀ چهارهسته‌ای اینتل به ال‌جی Chromebase امکان می‌دهد تا برنامه‌های کاربردی، بازی و گرافیک‌ها را به راحتی اجرا کند. این کامپیوتر همه‌کاره به دوربین وب‌کم ۱٫۳ مگاپیکسل و میکروفونی برای تماس‌های تصویری ساده مجهز است. افزون بر این، ال‌جیChromebase یکپارچه صدای و موسیقی قدرتمند و واضحی را از طریق یک جفت بلندگوی ۵ وات ارائه می‌دهد.

سزار سِنگوپتا، معاون مدیر محصول گوگل، می‌گوید: «ال‌جی Chromebase شکل ظاهری جدید و هیجان‌انگیزی است و گزینه‌های در دسترس بیشتری را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهد که می‌خواهند محاسبات ایمن، ساده و سریعی در خانه، مدرسه یا اداره تجربۀ کنند. ال‌جی الکترونیکس محصولات بی‌نظیری می‌سازد که مشتریان عاشق آن هستند و ما خوشحالیم که پیوستن آنها به خانوادۀ کروم را خوشامدگوییم. »

بازدیدکنندگان از غرفۀ ال‌جی در CES 2014 (مرکز همایش‌های لاس‌وگاس، سالن مرکزی، شمارۀ ۸۲۰۴) این فرصت را دارند که خودشان این محصول متمایز را، از سه‌شنبه ۷ ژانویه تا جمعه ۱۰ ژانویه، از نزدیک ببینند.

مشخصات و امکانات:

پردازنده: اینتل سِلِرون
سیستم‌عامل: کروم
نمایشگر: ۲۱٫۵ اینچ Full HD (1080×۱۹۲۰) IPS
حافظه: ۲ گیگابایت
حافظۀ داخلی: ۱۶ گیگابایت iSSD
درگاه ورودی: ورودی HDMI، سه ورودی یواس‌بی ۲٫۰ ، یک ورودی یواس‌بی ۳٫۰، LAN
لوازم جانبی: صفحه‌کلید، ماوس، کابل
وب‌کم: ۱٫۳ مگاپیکسل ۷۲۰ HD