جامع نیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجمع عمومی ایدرو ماموریت اجرای ۳۰ طرح نسبتا بزرگ صنعتی را در استان های مرزی کشور و مناطق محروم به این سازمان سپرد. مهندس محمدرضا نعمت زاده در جلسه مجمع تملک دارایی و سرمایه ای که امروز در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد اظهار […]

جامع نیوز:وزیر صنعت، معدن و تجارت در مجمع عمومی ایدرو ماموریت اجرای ۳۰ طرح نسبتا بزرگ صنعتی را در استان های مرزی کشور و مناطق محروم به این سازمان سپرد.
مهندس محمدرضا نعمت زاده در جلسه مجمع تملک دارایی و سرمایه ای که امروز در محل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد اظهار داشت: چشم امید کشور به سازمان های توسعه ای همچون ایدرو است و طرح هایی که بخش خصوصی قادر به انجام آنها نیست باید توسط چنین سازمان هایی اجرا گردند.
رئیس مجمع ایدرو افزود: شایسته است ایدرو حداقل ۳۰ طرح صنعتی نسبتا بزرگ مطالعه شده و قابل اجرا در مناطق مرزی و کمتر توسعه یافته را اجرا نماید و بصورت جدی این طرح ها را پیگیری کند تا ضمن اشتغالزایی، محصولاتی با قیمت و کیفیت و رقابت پذیری مناسب در این مناطق تولید و به بازار عرضه شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید براینکه طرح های صنعتی در مناطق مرزی باید با توجه به نیاز بازارهای کشورهای همسایه اجرا شوند، گفت: اجرای این طرح های توسعه ای علاوه بر اشتغال می‌تواند در مردم مناطق محروم امیدواری ایجاد کرده و جلوی قاچاق کالا در این مناطق را نیز بگیرد و باعث رشد و توسعه این مناطق گردد.
مهندس نعمت زاده تصریح کرد: برای منابع مورد نیاز این طرح ها باید راه هایی بیابیم و از مشارکت بخش خصوصی نیز بهره گرفته شود؛ ضمن آنکه اگر بخش خصوصی متوجه شود که سازمان توسعه ای قصد کمک به او را دارد و شریک استراتژیک اوست، در طرح های صنعتی مشارکت خواهد کرد.
وی همچنین در خصوص امکان سرمایه گذاری ایدرو در خارج از کشور اظهار داشت: ایدرو می تواند در خارج از کشور شرکت تاسیس کند و مجوزهای لازم در این خصوص نیز از دولت و مجلس اخذ خواهد شد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین خاطرنشان کرد: واگذاری برخی شرکت های زیرمجموعه ایدرو همچون کشتی سازی ایزوایکو، لوله سازی و ریخته‌گری صلاح نبوده و این شرکت ها بزودی به ایدرو بازگردانده خواهند شد.
در این جلسه، مهندس غلامرضا شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار داشت: اکنون ۳۴ طرح مطالعه شده و قابل اجرا در مناطق محروم کشور آماده بوده و به تصویب اعضای هیات عامل رسیده است که به وزیر صنعت و نیز اعضای مجمع ارائه خواهد شد تا از بین آنها طرح هایی برای اجرا در دستور کار سال آینده ایدرو قرار گیرند.
مهندس شافعی همچنین ایده تاسیس شرکت و فعالیت ایدرو در خارج از کشور را که مدتی قبل از طرف ایدرو ارائه شده بود، فعالیتی مهم خواند و تصریح نمود: با وجود اجازه ای که اساسنامه سازمان گسترش در این خصوص به آن داده برخی قوانین موجود در این راه مانع ایجاد کرده که باید این موانع برطرف شده و مسیر حرکت و سرمایه گذاری سازمان در بازارهای خارجی تسهیل گردد.