جامع نیوز: طی مراسمی نخستین مجموعه اسکیت روی یخ (پاتیناژ) درتهران با حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران در مجموعه ورزشی و تندرستی آرامیس واقع در بلوار میرداماد افتتاح شد . به گزارش جامع نیوزعیسی ساوه شمشکی، رئیس فدراسیون اسکی گفت: از فضای احداث شده می توان برای برگزاری بازی ها و رقابت های ۵ […]

جامع نیوز: طی مراسمی نخستین مجموعه اسکیت روی یخ (پاتیناژ) درتهران با حضور جمعی از مسئولان و ورزشکاران در مجموعه ورزشی و تندرستی آرامیس واقع در بلوار میرداماد افتتاح شد .
به گزارش جامع نیوزعیسی ساوه شمشکی، رئیس فدراسیون اسکی گفت: از فضای احداث شده می توان برای برگزاری بازی ها و رقابت های ۵ رشته ورزشی که نیاز به زمین یخی دارند استفاده کرد.

ساوه شمشکی افزود:از ۲۴۰ مدال المپیک ورزشهای زمستانی، کسب ۸۴ مدال در ۵ رشته ورزشی نیاز به چنین فضایی دارد.

همچنین سیناقاسمیان، مدیر این مجموعه ورزشی با اشاره به احداث و بهره برداری از این مجموعه گفت: پیست اسکی روی یخ با هزینه ارزی معادل یک میلیون و ششصد هزار یورو در مدت بیش از دو سال احداث و به بهره برداری رسیده است که این کار به صورت مشارکتی با شرکت آلمانی انجام شد تا خیلی هزینه‌های بالایی را هم متحمل نشویم که در نهایت این امر امروز محقق شد تا بتوانیم چنین محیطی را برای پرداختن به ورزش‌های یخی فراهم کنیم.

وی افزود: برای جذب علاقه مندان، آموزش و کفش رایگان در اختیار علاقه مندان به این رشته ورزشی قرار می گیردوهیچ محدودیتی سنی برای افراد علاقه مند به این رشته وجود ندارد و خانم ها و آقایان می توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند.

امیر ولدخانی، مدیرعامل مجموعه ورزشی نیز در این خصوص گفت: قبل از تحریم‌ها به دلیل اینکه تجهیزات این رشته ورزشی در ایران قابل تولید نبود، آن را از آلمان وارد کردیم که البته در یک پروسه زمانی بلند مدت توانستیم این تجهیزات را از گمرک ترخیص کنیم که این موضوع باعث شده بود تا یک بی اعتمادی از سوی شرکت خارجی برای این تعلل بوجود بیاید که خوشبختانه پس از ترخیص، مهندسان این شرکت به ایران آمدند تا کار به سرانجام برسد.

وی در مورد اهداف این مجموع برای احداث سالن یخی در ایران ادامه داد: رشته‌های یخی را در ایران نداشتیم و امیدواریم در سایه حمایت‌های فدراسیون بتوانیم سهمیه‌های لازم برای المپیک زمستانی در رشته‌های یخی را کسب کنیم و بتوانیم این رشته‌های ورزشی از جمله پاتیناژ، اسکیت روی یخ و هاکی روی یخ را هم المپیکی کنیم.

ولدخانی گفت: در وهله اول قصد داریم فضا را برای حضور ملی‌پوشان ایران در بازی‌های آسیایی و درخشش در این رقابت‌ها فراهم کنیم.

وی در مورد تعامل این مجموعه با فدراسیون اسکی تصریح کرد: ساوه شمشکی، رئیس فدراسیون برای ترخیص تجهیزات از گمرک کمک زیادی به ما کرد و در حال حاضر هم برای پرداختن به رشته‌های یخی، فدراسیون اسکی از حالا برنامه‌های ویژه‌ای را تدارک دیده تا بتوان از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.