جامع نیوز:قسمت دوم: پخش فیلم، موزیک و عکس از امکانات هوشمند تلویزیون‌های سامسونگ سال ۲۰۱۳، اجرای فیلم، موسیقی و عکس می‌باشد که پخش این محتویات می‌تواند از منابع مختلف متصل به تلویزیون باشد. با وجود ۳ درگاه یو‌اس‌بی، که دو درگاه آن مخصوص فلش مموری (با جریان ۰٫۵A) و یک درگاه آن برای هارددرایو (با […]

جامع نیوز:قسمت دوم: پخش فیلم، موزیک و عکس

از امکانات هوشمند تلویزیون‌های سامسونگ سال ۲۰۱۳، اجرای فیلم، موسیقی و عکس می‌باشد که پخش این محتویات می‌تواند از منابع مختلف متصل به تلویزیون باشد.
با وجود ۳ درگاه یو‌اس‌بی، که دو درگاه آن مخصوص فلش مموری (با جریان ۰٫۵A) و یک درگاه آن برای هارددرایو (با جریان ۱A) تعبیه شده، می‌توان به راحتی محتویات را اجرا کرد. با اتصال تلویزیون به شبکه Wi-Fi، امکان دسترسی بی‌سیم و ایمن به دستگاه‌هایی مانند موبایل، تبلت و کامپیوتر‌های متصل به همان شبکه Wi-Fi و اجرای محتویات آن‌ها نیز فراهم شده‌است. همینطور این تلویزیون دسترسی به حافظه‌های ذخیره‌سازی ابری (Cloud) SugarSync و SkyDrive را مستقیما از تلویزیون میسر کرده است.
تلویزیون‌های سامسونگ سال ۲۰۱۳ قابلیت اجرا تمامی فرمت‌های ویدیویی اعم از MKV، AVI، DIVX، MP4، WMV و … را دارند. قابل توجه است که این تلویزیون‌ها قابلیت اجرای زیرنویس‌های SRT را هم دارند.

(Photos, Videos &Music) پنل عکس ، فیلم و موسیقی:
در این پنل، با اتصال حافظۀ خارجی (مانند فلش مموری یا هارد اکسترنال)، فایل‌های فیلم، عکس و موسیقی به صورت هوشمند از هم جدا شده و هر یک در پوشه مخصوص خود قرار می گیرند. به عنوان مثال با انتخاب پوشه عکس، تنها به تمامی عکس های موجود در حافظه خارجی دسترسی خواهیم داشت. امکان ضبط برنامه های تلویزیونی نیز در این پنل فراهم شده که برای ضبط و ذخیره، نیاز به اتصال حافظه خارجی می‌باشد.
حافظه داخلی تلویزیون (که حدود ۲ گیگ گنجایش دارد) فقط مخصوص سیستم عامل دستگاه و دانلود و ذخیره اپلیکیشن‌هاست و امکان ضبط برنامه‌ها، کپی‌کردن فیلم یا عکس بر روی این حافظه وجود ندارد. کاربر می تواند فیلم، عکس یا موزیک را صرفا آنلاین ببیند یا بشنود. این محدودیت به دلیل مسائل امنیتی و جلوگیری از نفوذ ویروس به این تلویزیون می‌باشد.
در تلویزیون‌های هوشمند سال ۲۰۱۳ سامسونگ، امکان استفاده از دستورات حرکتی در بخش عکس‌ها نیز فراهم شده که این دستورات شامل بزرگ‌نمایی/کوچک‌نمایی و چرخش (Rotate) به کمک دو دست انجام می‌پذیرد. همچنین می‌توان بین دو پنل برنامه ها، عکس، فیلم و موزیک نیز حرکت کرد. نام این دستور حرکتی، ورق زدن می‌باشد. (این امکان فقط برای مدل های ۷۷۷۰ و ۸۸۸۰ سال ۲۰۱۳ که مجهز به دوربین هستند فراهم است).
در بخش تمام محتواها (All Content)، کلیه دستگاه‌هایی که به صورت سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری(از طریق شبکه) به تلویزیون وصل هستند را می‌توانیم ببینیم و کنترل کنیم.