جامع نیوز: مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: سکوی دوم حدود ۹۶ درصد و سکوی سوم نیز ۹۷ پیشرفت داشته اند و قرار است این سکوها تا پایان سال برای نصب به منطقه دریایی فاز ۱۲ حمل شوند. به گزارش جامع نیوز، رسول فلاح نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پالایشگاه فاز ۱۲ […]

جامع نیوز: مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی اظهار داشت: سکوی دوم حدود ۹۶ درصد و سکوی سوم نیز ۹۷ پیشرفت داشته اند و قرار است این سکوها تا پایان سال برای نصب به منطقه دریایی فاز ۱۲ حمل شوند.

به گزارش جامع نیوز، رسول فلاح نژاد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پالایشگاه فاز ۱۲ در زمینی به مساحت۲۲۰ هکتار احداث شده، گفت: در این پالایشگاه روزانه ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید خواهد شد.

فلاح نژاد افزود: واحدهای شیرین سازی و تصفیه گاز پالایشگاه فاز یادشده با رعایت مسایل زیست محیطی در مرحله آماده سازی قرار دارند.

وی ادامه داد: یک نیروگاه اختصاصی یک هزار مگاواتی برق مورد نیاز پالایشگاه را تامین می کند که این میزان برق معادل برق مصرفی یک شهر متوسط است.

مجری فاز ۱۲ پارس جنوبی افزود: فاز ۱۲ پارس جنوبی از نظر حجم کار، میزان سرمایه گذاری و تولید بزرگترین فاز منطقه گازی و نفتی پارس جنوبی به شمار می رود.

فلاح نژاد گفت: با بهره برداری کامل از فاز ۱۲ سالانه سه میلیارد فوت مکعب معادل ۷۵ میلیون مترمکعب گاز شیرین به شبکه سراسری تزریق خواهد شد.

فلاح نژاد به بازیافت ٩٩,٧ درصدی گوگرد از گاز تولیدی در فاز ١٢ اشاره کرد و گفت: این میزان بازیافت گوگرد نسبت به سایر فازهای پارس جنوبی ٢٠ برابر بیشتر بوده و از این رو نقش زیادی در حفظ محیط زیست منطقه پارس دو (کنگان) در آینده ایفا خواهد کرد.

مجری فاز ١٢ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس گفت: با راه اندازی کامل این فاز روزانه ٧۵ میلیون متر مکعب گاز معادل ١۵ درصد از تولید کنونی کشور به شبکه سراسری تزریق خواهد شد، ضمن آن که تولید روزانه ١٢٠ هزار بشکه مایعات گازی و ٧۵٠ تن گوگرد از مهمترین محصولات جانبی این فاز به شمار می آید.

وی افزود: هم اکنون واحدهای جانبی همچون واحد تصفیه آب، تولید برق و تاسیسات اندازه گیری مایعات گازی در مدار سرویس بوده و همزمان واحد نخست شیرین سازی این فاز نیز در مرحله پیش راه اندازی به سر می برد.

فلاح نزاد با بیان این که ٧٠ درصد از کار مهندسی، طراحی، خرید، ساخت و راه اندازی در فاز ١٢ از سوی شرکت های ایرانی انجام شده گفت: تاکنون هیچ جنس چینی و بی کیفیتی در این فاز به کار گرفته نشده است.

رسول فلاح نژاد از درآمد ١١ میلیارد دلاری فاز ١٢ در سال خبر داد و گفت: برای ساخت کامل این فاز ٨ میلیارد دلار سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت.