ASUS Poseidon GTX 780 جامع نیوز:کارت‌های گرافیکی جدیدی با فناوری انحصاری خنک‌کننده ترکیبی آب و هوا با نام DirectCU H2O تولید می‌شوند و عملکرد آنها در بازی‌ها ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این کارت‌ها تا ۱۴۰ درصد خنک‌کنندگی بیشتر و ۳ برابر ساکت‌تر هستند. فناوری جدید سیستم خنک‌کننده ایسوس با نام DirectCU H2O در […]

ASUS Poseidon GTX 780

جامع نیوز:کارت‌های گرافیکی جدیدی با فناوری انحصاری خنک‌کننده ترکیبی آب و هوا با نام DirectCU H2O تولید می‌شوند و عملکرد آنها در بازی‌ها ۱۲ درصد افزایش پیدا کرده است. این کارت‌ها تا ۱۴۰ درصد خنک‌کنندگی بیشتر و ۳ برابر ساکت‌تر هستند.

فناوری جدید سیستم خنک‌کننده ایسوس با نام DirectCU H2O در کارت‌های گرافیکی Poseidon GTX 780 استفاده می‌شود و از این طریق کاربران می‌توانند علاوه بر خنک‌سازی کارت توسط جریان هوا از قابلیت خنک‌کنندگی آب هم استفاده کنند. این کارت‌ها از تراشه gtx 780 استفاده می‌کنند و توسط این روش دمای آنها تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد پایین‌تر از مدل مرجع پیشنهاد شده توسط انویدیا است. این مقدار ۱۴۰ درصد خنک‌تر است و در مقابل توان اجرای بازی‌ها در دو بازی Assassin’s Creed® IV: Black Flag و BattleField 4 تا ۱۲ درصد بهبود پیدا کرده است.

کارت گرافیکی ROG Poseidon GTX 780 به نوآوری‌ و فناوری‌های مخصوص خانواده ROG ‌نیز مجهز شده است که از میان آنها می‌توان به قابلیت ضدغبار فن‌ها برای افزایش دوام کارت و سپر حرارتی در ناحیه کنترل ولتاژ اشاره کرد. در این کارت از ماژول‌های تنظیم کننده ولتاژ DIGI+ و خازن‌های مشکی رنگ برای افزایش پایداری و کاهش نویز استفاده شده است. از طریق نرم افزار GPU Tweak همراه این کارت می‌توان به راحتی از توان کامل پردازنده گرافیکی استفاده کرد و همزمان با اجرای بازی، تنظیمات کارت را برای دسترسی به توان پردازش بالاتر تغییر داد.

فناوری اختصاصی DirectCU H2O

کارت گرافیکی ROG Poseidon GTX 780 با فناوری اختصاصی DirectCU H2O تولید می‌شود که ترکیبی کارآمد از قدرت خنک‌کنندگی هوا و آب را در اختیار کارت قرار می‌دهد. برای افزایش سرعت خنک‌سازی کارت یک محفظه بخار بطور مستقیم در تماس با پردازنده گرافیکی است و این حرارت از طریق لوله‌های مسی به پره‌های خنک‌کننده منتقل می‌شود. با استفاده از سیستم آبی دمای کارت به میزان ۲۴ درجه سانتی‌گراد و با استفاده از جریان هوا دمای کارت ۷ درجه سانیت‌گراد نسبت به مدل مرجع خنک‌تر است. برای بخش خنک‌کننده آبی از اندازه‌های استاندارد استفاده شده است و می‌توان از انواع محصولات موجود در بازار استفاده کرد. این کارت دارای سیستم ضدغبار است و در مقابل نفوذ ذرات ریز معلق مقاومت می‌کند. این فناوری‌ می‌ـواند عمر کارت را تا ۲۵ درصدافزایش دهد.

سیستم تامین و توزیع توان

کارت گرافیکی Poseidon GTX 780 از فناوری اختصاصی تنظیم‌کنند‌ه‌های ولتاژ DIGI+ با مواد سوپرآلیاژی استفاده می‌کند. خازن‌های نیمه‌هادی با بدنه فلزی مشکی رنگ، ۱۰ فاز توان با چوک‌های هسته بتن و MOSFET مقاوم در برابر تنش‌های حرارتی از مواردی هستند که برای کاربردهای خاص طراحی و تولید شده‌اند. این قطعات تا ۵ برابر دوام بیشتری دارند. تنظیم‌کننده ولتاژ DIGI+ برای ارایه توان دیجیتالی طراحی شده است تا استقامت کافی برای بهینه‌سازی کارت حین تغییرات اورکلاکینگ را داشته باشد. این کارت گرافیکی مجهز به صفحه‌های مشکی رنگ آلومینیومی و سپر حرارتی است که از بخش‌های حساس کارت مانند ناحیه تنظیم ولتاژ و حافظه‌ها محافظت کند.

ابزار بهینه‌سازی کارت

کارت گرافیکی ایسوس ROG Poseidon GTX 780 دارای ابزار GPU Tweak است که امکان بهینه‌سازی توان کارت در شرایط مطمئن، ساده و سریع را فراهم می‌کند. توسط این ابزار می‌توان روی مواردی مثل فرکانس حافظه گرافیکی، سرعت فن‌ها و آستانه افزایش ولتاژ نظارت کرد. علاوه بر این زمانی که کاربر در حال اجرای تنظیمات است می‌تواند بطور همزمان تصاویر این فرآیند را با سایرین به اشتراک بگذارد و مواردی مثل متن، تصویر وب‌کم و عکس را به آن اضافه کند.