جامع نیوز:وزیر نفت ایران و وزیر امور خارجه سنگال بر ضرورت توسعه همکاری های¬ دو کشور در زمینه انرژی تاکید کردند. به گزارش جامع نیوز، منکور اندای (Mankour Ndiaye) وزیر امور خارجه سنگال که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است ، ( شنبه ۲۸/۱۰/۱۳۹۲) با مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان دیدار و […]

جامع نیوز:وزیر نفت ایران و وزیر امور خارجه سنگال بر ضرورت توسعه همکاری های¬ دو کشور در زمینه انرژی تاکید کردند.
به گزارش جامع نیوز، منکور اندای (Mankour Ndiaye) وزیر امور خارجه سنگال که در راس هیاتی به تهران سفر کرده است ، ( شنبه ۲۸/۱۰/۱۳۹۲) با مهندس بیژن زنگنه وزیر نفت کشورمان دیدار و گفت¬وگو کرد.
وزیر نفت در این دیدار، ضمن اشاره به پیشینه روابط دوستانه سیاسی و اقتصادی میان دو کشور ، اظهار امیدواری کرد این روابط در آینده نزدیک در زمینه انرژی توسعه بیشتری پیدا کند .
بنابر این گزارش ، وزیر نفت با اشاره به این که ایران اولین ذخایر گاز و سومین ذخایر نفت جهان را داراست ، افزود: « خوشحال می¬شویم همکاری¬های بلند مدتی را در بخش¬هایی مانند : تولید نفت ، گاز ، پالایش و پتروشیمی با کشور سنگال آغاز کنیم و در این زمینه¬ها بخش خصوصی و دولتی ایران آمادگی کامل دارند . »
مهندس زنگنه با تاکید بر اهمیت بازار آفریقا و سنگال برای ایران ، گفت : « ایران می¬تواند عرضه کننده خوبی برای تامین فرآورده¬های نفتی سنگال و کشورهای همسایه خود باشد » . وی همچنین به امکان پالایش نفت ایران در سنگال و نوسازی و بهسازی بهره¬برداری از تاسیسات نفتی این کشور اشاره کرد.
در خاتمه ، وزیر امور خارجه سنگال نیز ضمن اشاره به این که اراده سیاسی لازم برای تحکیم روابط دو کشور وجود دارد ، یادآور شد با توجه به تجارب گذشته ، کشـورش می¬تواند در زمینه هایی مانند ساخت ¬پالایشگاه¬ها، ذخیره¬سازی گاز طبیعی و تامین گوگرد مورد نیاز صنایع شیمیایی ، از کمک¬های ایران بهره¬مند شود.