در سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که در روزهای ۱۶ و۱۷ دی ماه و در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، بانک پارسیان حامی طلایی همایش بود و مدیران و کارشناسان مدیریت نرم افزار و سخت افزار بانک و شرکت های تخصصی ITگروه مالی پارسیان با حضوری فعال به […]

در سومین همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که در روزهای ۱۶ و۱۷ دی ماه و در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، بانک پارسیان حامی طلایی همایش بود و مدیران و کارشناسان مدیریت نرم افزار و سخت افزار بانک و شرکت های تخصصی ITگروه مالی پارسیان با حضوری فعال به معرفی محصولات، دستاوردها، خدمات و ابزارهای مدرن و جدید خود پرداختند.

آقای دکتر سیف، رییس کل بانک مرکزی، که یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه بود،، در روز اول این همایش پس از سخنرانی از نمایشگاه جانبی بازدید و با حضور در غرفه بانک پارسیان از نزدیک با خدمات و محصولات نوین بانک آشنا شد و همچنین آقای دکتر دیواندری، مدیرعامل بانک نیز پس از سخنرانی تخصصی در همایش، از غرفه بانک و گروه مالی پارسیان بازدید بعمل آورد و از همکاران حاضر قدردانی کرد.

وی به عنوان یکی از سخنرانان این همایش به ارایه مطالبی پیرامون وضعیت IT کشور، بانکداری الکترونیک، اثربخشی سرویس های نوین بانکداری الکترونیک پرداخت و راهکارهایی در خصوص توسعه بانکداری به کمک فناوری ارایه کرد.
مدیرعامل بانک پارسیان در این همایش طی سخنانی با اشاره به افزایش میزان استفاده از ابزارهای الکترونیک در شبکه بانکی بر اساس آمارهای بانک مرکزی از سال ۸۵ تا ۹۲ گفت:: در حوزه بانکداری و پدیده جهانی شدن IT تعادل سیستم بانکداری سنتی را کاملاً تغییر داد. از سال ۸۵ به بعد IT تأثیرات زیادی بر روی خدمات بانکی گذاشت، به طوری که در سال‌های ۸۵ تا ۹۲ هر ماه تعداد ۳۵۰ میلیون تراکنش در نظام بانکی صورت گرفته است که اگر سامانه‌های الکترونیکی نبود برای این تقاضاها احتیاج به نیروی انسانی بسیار زیادی وجود داشت.

وی افزود: فناوری اطلاعات امروز یک پدیده بیرونی برای نظام بانکی محسوب نمی‌شود، بلکه یک پدیده درونی و ممزوج با خدمات بانکی است و امروزه بدون IT بانک مفهوم ندارد.
مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: تحولات بخش IT به صورت مستقیم تأثیرگذار بر خدمات بانکی است که این خدمات هم مفید برای بانک و هم تهدید برای آن است.
دیواندری گفت: از این جهت IT مفید است که می‌تواند در ارائه بهتر خدمات به مشتریان کمک کند، اما از آن جهت تهدید محسوب می‌شود که در آینده می‌تواند جایگزین نیروی انسانی شود. بنابراین زمانی خواهد رسید که ما به جای بانک از خدمات IT در حوزه بانکداری استفاده کنیم.
وی اظهار داشت: بنابراین باید مراقب بود که صنعت بانکداری توسط IT بلعیده نشود، یعنی ممکن است در درازمدت این اتفاق بیفتد. امروزه حتی سیستم حرکت قطارها و کنترل فرودگاه‌ها از فناوری IT استفاده می‌کنند.
دیواندری ادامه داد: فناوری اطلاعات و ارتباطات بر تار و پود نظام بانکی اثرگذار است و تا چند سال آینده تحولات زیادی را به کمک IT شاهد خواهیم بود.
سومین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت با حضور چهره‌های صاحب نظر در عرصه بانکداری، کارشناسان ارشد حوزه های بانکی و فناوری اطلاعات بخش های دولتی و خصوصی، استادان دانشگاه های داخلی و خارجی و سایر مهمانان داخلی و خارجی و شرکت های PSP کشور طی روزهای شانزدهم و هفدهم ماه جاری با برگزاری نشست‌ها، سخنرانی‌ها و میزگردهای تخصصی و برگزاری کارگاه های آموزشی برگزار شد.
معرفی دستاوردهای نوین صنعت بانکداری کشور، بررسی روند پیشرفت فناوری در صنعت بانکداری، شناسایی رویکرد جدید فناوری اطلاعات در کسب و کار بانکی، معرفی زیرساخت ها و ابزار های نوین پرداخت الکترونیک و همچنین بررسی جنبه های فرهنگی- اجتماعی و اقتصادی بانکداری الکترونیک از اهداف این همایش بود.