جامع نیوز:مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از انهدام ۶/ ۱۵ درصد کالاهای در اختیار این سازمان طی ۹ ماه گذشته خبر داد . به گزارش جامع نیوز ، اردشیر محمدی با اعلام این خبر افزود : طبق قانون کالاهای قاچاق قطعیت یافته و نیز کالاهای متروکه گمرکات کشور جهت تعیین تکلیف […]

جامع نیوز:مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی از انهدام ۶/ ۱۵ درصد کالاهای در اختیار این سازمان طی ۹ ماه گذشته خبر داد .
به گزارش جامع نیوز ، اردشیر محمدی با اعلام این خبر افزود : طبق قانون کالاهای قاچاق قطعیت یافته و نیز کالاهای متروکه گمرکات کشور جهت تعیین تکلیف به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام میگردد و این سازمان در صورت عدم احراز و اخذ مجوزهای بهداشتی و صلاحیت استاندارد ، در راستای صیانت از سلامت جامعه و مصرف کنندگان اقدام به انهدام آن کالاها می نماید که طی ۹ ماه سال جاری بیش از ۲۴۵ میلیارد و ۴۲۰ میلیون ریال کالا که ۶ / ۱۵ درصد از اموال مشمول قانون تاسیس این سازمان می گردد را با حضور مسئولین ذیربط منهدم کرده است .
محمدی در ادامه افزود : ارزش کالاهای انهدامی در ۹ ماه سال گذشته حدود ۶۱ میلیارد ریال بوده است که براساس آمار موجود بیش از ۳۰۰ درصد رشد در ارزش کالاهای انهدامی مشاهده می شود .
رئیس هیات مدیره سازمان اموال تملیکی با اشاره به اقلام کالاهای انهدامی افزود : اغلب کالاهای انهدامی شامل مواد غذایی ، لوازم آرایشی غیر استاندارد و غیر بهداشتی ، مواد شیمیایی و داروهای فاسد و تاریخ گذشته ، البسه مستعمل و اقلام ضد فرهنگی می باشد که در راستای حفظ سلامت مردم و جامعه توسط مدیریتهای استانی این سازمان و با حضور مسئولین مرتبط منهدم میگردد که این اقدام از جمله ماموریتها و وظایف مهم حاکمیتی سازمان اموال تملیکی به شمار می رود .
گفتنی است بیشترین میزان انهدام کالاهای فاسد و غیر استاندارد در سال جاری توسط مدیریتهای سازمان اموال تملیکی در استانهای هرمزگان ، کردستان ، بوشهر و تهران انجام پذیرفته است .