جامع نیوز:مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک پارسیان در محل ساختمان مرکزی این بانک و با حضور علی سلیمانی شایسته مدیرعامل سابق و جمعی از اعضای هیات مدیره ، مدیران و کارکنان این بانک برگزار شد. به گزارش جامع نیوزدکتردیواندری مدیرعامل بانک پارسیان: چابکی و پایین بودن هزینه های عملیاتی و جوانان متخصص از مزایای […]

جامع نیوز:مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک پارسیان در محل ساختمان مرکزی این بانک و با حضور علی سلیمانی شایسته مدیرعامل سابق و جمعی از اعضای هیات مدیره ، مدیران و کارکنان این بانک برگزار شد.

به گزارش جامع نیوزدکتردیواندری مدیرعامل بانک پارسیان: چابکی و پایین بودن هزینه های عملیاتی و جوانان متخصص از مزایای بانک پارسیان است
مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل بانک پارسیان در محل ساختمان مرکزی این بانک و با حضور علی سلیمانی شایسته مدیرعامل سابق و جمعی از اعضای هیات مدیره ، مدیران و کارکنان این بانک برگزار شد.
در این جلسه دکتر دیواندری – مدیرعامل جدید بانک پارسیان- با اشاره به تحریم‌های انجام گرفته از سوی دشمنان گفت: با وجود آن که به دلیل تحریم‌ها میزان فروش نفت ما کاهش یافته اما از همین میزان یک میلیون بشکه نفت صادراتی ۵۰ درصد ارزش افزوده کشور ژاپن را کسب می‌کنیم و این در حالی است که کشور ژاپن برای آن که بتواند این میزان را جبران کند باید ۳۵۰ میلیارد دلار کالا صادر کند.

وی افزود: همچنین ما سالانه ۹۰ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌کنیم که به منزله تزریق پول به جامعه است که این رقم معادل ۵۰ درصد ارزش افزوده کشور چین است . حال اگر بخواهیم این یارانه به اقتصاد کشور برگردد لازم است که هر خانواده یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان که از مصرف حامل‌های انرژی استفاده می‌کنند به کشور برگردانند.
وی گفت: در صورتی که قطار هدفمندی یارانه ها در ریل اصلی خود قرار گیرد و همچنین نقدینگی کشور ۱.۳ درصد افزایش یابد و درآمدهای خانواده‌ها افزایش داشته باشد یک فرصت استثنایی برای بانک‌ها به وجود می‌آید. وی گفت: این یک فرصت تاریخی برای بانک پارسیان است که ظرفیت بزرگ شدن و استفاده از این فرصت بوجود آمده را در خود دارد. بنابراین باید خود را مجهز کنیم و یکی از این کارها تجهیز و بسترسازی همزمان با تحول اقتصادی در کشور است چرا که با برداشته شدن تحریم‌ها و همچنین اتفاقاتی که در بورس به وجود آ‌مده تحول مثبت اقتصادی در کشور خواهیم داشت.
وی خاطرنشان کرد: کشور ما در۱۰ سال گذشته دومین کشوری بوده است که تورم بالایی داشته است و در دو سال گذشته این تورم رشد زیادی داشت. البته استراتژی دولت جدید مهار تورم است و در ماه‌های اخیر نیز شاهد کاهش آن بوده‌ایم البته در کنار آن رکود تورمی که به معنی کاهش فروش تلقی می شود نیز به وجود آمده است که چاره‌ آن بهره مندی درست از افزایش نقدینگی و بالا بردن قدرت خرید است. راه کار دیگر نیز در این شرایط بزرگ شدن بانک هاست.

وی با بیان این که برای تبدیل شدن بانک پارسیان به دومین بانک کشور نیازمند افزایش شعبه نیستیم ، لازم است با تلاش هوشمندانه نقش موثری در این زمینه ایفا کنیم و برنامه‌ی توسعه بانک را بسیار با تدبیر جلو ببریم که به برند بانک پارسیان لطمه وارد نشود.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین نقدینگی به سمت طلا، ارز و مسکن سوق یافت گفت: در حال حاضر در این سه حوزه توقف به وجود آمده و در حوزه‌های سپرده‌گذاری بانکی و بورس تحول ایجاد شده است که باید بتوانیم به خوبی از این فرصت استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: با روش‌های گذشته نمی‌توان شاخص موفقیت را به دست آورد ضمن آن که آنچه نظام بانکی کشور از آن رنج می‌برد توقع بیش از حد کارآفرینان از بانک ها و همچنین مطالبات معوق بالای نظام بانکی و هزینه عملیاتی بالا است و از سوی دیگر سود سپرده‌ها را نیز نمی‌توان کم کرد بنابراین لازم است مدل‌های خود را تغییر دهیم و نظام بانکی را به سمتی حرکت دهیم که حرفه‌ای و تخصصی‌تر به اقتصاد کشور کمک کند و امیدواریم مسوولان و دولت این همراهی را با نظام بانکی داشته باشند تا بانک ها بتوانند نقش موثری در اقتصاد ایفا کنند.
وی با بیان این که رقبای خارجی در انتظار ورود به کشور ما هستند، گفت: در حال حاضر مردم کشور ما نسبت به ماهیت پول و کارکرد آن آگاه تر شده‌اند به گونه‌ای که در بیشتر مواقع از تغییرات پولی زودتر مطلع می‌شوند و همین امر مسوولیت بانک‌ها را بیشتر می‌کند لذا حرکت در جهت نوآوری در کسب و کار بانک امری الزامی است.
وی با بیان این که رقابت بانکی بسیار شدید شده و شدیدتر هم خواهد شد گفت: برخی از بانک‌ها از منافعی که هزینه‌های آنها را تامین نمی‌کند برای از دست دادن آنها وارد مسابقه شده‌اند که این عاقبت خوشی ندارد و باید مراقب باشیم که ما در این دور منفی قرار نگیریم و راهی را ادامه دهیم که همیشه سربلند باشیم چرا که راه یاد شده، روش بانکداری پایدار را به وجود نمی‌آورد.
وی با بیان این که برای بانک‌ها هزینه خرید املاک و تجهیز شعب بالا رفته در حالی که ماهیت خدمات آنها ارزش بالاتری پیدا نکرده است، گفت: این گونه نیست که اگر در جای بهتری شعبه داشته باشیم خدمات‌دهی نیز بالا خواهد رفت. بنابراین لازم است در بانک پارسیان مدل‌های جدید تجاری را بررسی کنیم و با کارهای هوشمندانه به دنبال راهکارهایی باشیم که سود بالا و زحمت کمتری دارند تا بتوانیم پیشتازی بانک پارسیان را که مدیران قبلی آن در آن نقش داشته‌اند همچون گذشته داشته باشیم .
وی افزود: سود پرداختی به سپرده‌ها و همچنین مطالبات معوق موجب شده حاشیه سود بانک کاهش یابد بنابراین لازم است ترکیب درآمدی تغییر کند و به حوزه‌های شرکتی و سرمایه‌گذاری توجه بیشتری داشته باشیم که خوشبختانه در بانک پارسیان این امر صورت گرفته و بسترهای آن وجود دارد و باید ادامه پیدا کند.
وی تاکید کرد : باید به دنبال بانکی باشیم که نبض نوآوری کسب و کار در آن بتپد. این کار چند الزام دارد که از جمله آنها داشتن نیروی انسانی دانشی، توانمند و جوان است. همچنین نوآوری در محصولات و خدمات و داشتن ویترینی غنی از این خدمات تا هیچ کس از این بانک دست خالی بیرون نرود. وی افزود: همچنین لازم است عملیات بانکی چابک و به روز داشته باشیم و حرکتی جلوتر از رقبا را در پیش بگیریم.
وی ادامه داد: البته بانک پارسیان به عنوان یک برند خوشنام از نیروهای انسانی جوان و لایق استفاده کرده و توانسته به خوبی این روند را پیش ببرد. بنابراین با تغییر اندکی در خدمات بانکی و حوزه سرمایه‌گذاری سرنوشت مشتریان و کارکنان نیز تغییرات رو به مثبتی خواهد داشت.
مدیرعامل پیشین بانک پارسیان با اشاره به سیاست های اصلی خود در این بانک مبنی بر عدالت آموزشی، عدالت تجربه اندوزی و جوانگرایی گفت: امروز تمامی معاونان و نیمی از روسای شعب این بانک از جوانان مکتب بانک پارسیان هستند. علی سلیمانی شایسته در این مراسم به افزایش سرمایه بانک پارسیان از ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۶ به ۱۳۲۰ میلیارد تومان تاکید کرد و افزود : تمامی این افزایش سرمایه از محل سود سهام بانک محقق شده ضمن این که در کنار آن ارزش هر سهم بانک از ۱۲۰ تومان به حدود ۵۰۰ تومان رسیده است.
سلیمانی شایسته ادامه داد: خدا را شاکرم که به من توفیق داد که تجربه ها و آموخته های بیش از ۳۰ سال خود را در نظام بانکی در بانک پارسیان پیاده سازی کنم و امروز از کارهایی که انجام داده ام راضی ام.
وی از عبدالله طالبی بنیانگذار بانک پارسیان سپاسگزاری کرد که این بانک را تاسیس و آن را به یک ظرفیت بزرگ اقتصادی تبدیل کرد.
به گفته وی، تا زمانی که بانک پارسیان فعالیت می کند همه مدیران و کارکنان، قدردان زحمات عبدالله طالبی خواهند بود.
مدیرعامل پیشین بانک پارسیان افزود: تشکر دیگر من از سهامداران است که به من فرصت دادند که سیاست های خود را در این بانک اجرایی کنم البته به جز دو سه سال آخر که در زمینه افزایش سرمایه، به من اجازه افزایش سرمایه را ندادند تا بتوانم اهداف بانک را زودتر محقق کنم.
وی از همراهی بانک مرکزی، خبرگزاری ها و مطبوعات نیز قدردانی کرد و تشکر آخر خود را از همکاران پارسیانی داشت که با صداقت، روراستی و پشتکار عظیم خود توانستند با وجود افزایش تعداد بانک های خصوصی، همچنان بانک پارسیان را در رتبه های بالا نگه دارند به گونه ای که اکنون برخی از بانک های دو هزار شعبه ای پشت سر این بانک قرار گرفته اند.
غلامرضا سلیمانی امیری، رییس هیات مدیره بانک پارسیان هم در سخنانی با تقدیر از زحمات چندین ساله آقای شایسته و آقای دکتر فطانت اظهار داشت: بانک های خصوصی به ویژه بانک پارسیان توانستند رقابت سالم و پیش برنده ای را ایجاد کنند به گونه ای که بانک های دولتی مجبور شدند در رفتارهای بانکداری خود به بانک های خصوصی تاسی کنند.
وی با تشکر از زحمات ۷ ساله علی سلیمانی شایسته در بانک پارسیان، اظهار داشت: ویژگی بانک پارسیان است که در آن مدیران، زود تغییر نمی کنند و خوشبختانه اکنون نیز که این تغییر رخ داده، بانک پارسیان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
سلیمانی امیری، ضمن خوش آمد گویی به آقای دکتر دیواندری، ایشان را را از مدیران خوب، باسابقه، نام آشنا و استاد دانشگاه خواند که در بانکداری تجربه زیادی دارد و در بانک ملت نیز بسیار موفق عمل کرده است.
وی اظهار امیدواری کرد که دکتر دیواندری در بانک پارسیان نیز با همراهی هیات مدیره، مدیران و کارکنان روند رو به جلوی بانک را ادامه دهد و افتخارات بیشتری برای آن کسب کند.
رییس هیات مدیره بانک پارسیان تاکید کرد: تجربه، تخصص و پیگیری دکتر دیواندری، موفقیت ایشان را در بانک پارسیان هم نوید می دهد.
دکتر فطانت فرد عضو پیشین هیات مدیره بانک پارسیان نیز که هم اکنون به عضویت هیات مدیره بانک ملی ایران درآمده است، گفت: با تدبری که از دکتر دیواندری سراغ داریم مطمئن هستیم که ایشان موفقیت های بانک پارسیان را چند برابر خواهد کرد.
وی با اشاره به افزایش ارزش بازار بانک پارسیان از ۸۰۰ میلیارد تومان در ۷ سال پیش به بالای ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اظهار داشت: این نشان می دهد که ارزش بازار گروه پارسیان ۸ برابر شده است و سالانه بیش از ۱۰۰ درصد بازدهی داشته است.
دکتر فطانت این موفقیت را ناشی از زحمات کارکنان بانک پارسیان در تمامی سطوح خواند
در پایان این مراسم لوح تقدیر و هدایای اعضای هیات مدیره، اعضای هیات عامل و مدیران بانک و گروه مالی پارسیان به آقای شایسته و آقای دکتر فطانت اهدا شد.