جامع نیوز:مهاجم پرتغالی رئال مادرید با کسب بیشترین آرا از سوی کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی عضو فیفا و همچنین کارشناسان منتخب نشریه فوتبال به عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی شد. به گزارش جامع نیوز، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ (دوشنبه) در مراسمی در شهر زوریخ سوئیس برگزار […]

جامع نیوز:مهاجم پرتغالی رئال مادرید با کسب بیشترین آرا از سوی کاپیتان‌ها و سرمربیان تیم‌های ملی عضو فیفا و همچنین کارشناسان منتخب نشریه فوتبال به عنوان برترین بازیکن فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.

به گزارش جامع نیوز، مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ (دوشنبه) در مراسمی در شهر زوریخ سوئیس برگزار شد و در آن کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی تیم رئال مادرید به عنوان بهترین فوتبالیست دنیا انتخاب شد تا برای دومین بار در طول دوران بازیگری خود توپ طلا را َاز آن خود کند. نام او را پله از پاکت در آورد و به نمایش گذاشت.

رونالدو که پیش از این در سال ۲۰۰۸، زمانی که توپ طلا به تنهایی توسط نشریه فرانس فوتبال ارائه می‌شد، این افتخار را کسب کرده بود، به لطف گل‌های پرشمارش در سال ۲۰۱۳ که او را به گلزن‌ترین مهاجم دنیا تبدیل کرد توانست توپ طلای فیفا را از آن خود کند. این در حالی است که او در فصل گذشته نتوانست هیچ افتخار تیمی را به همراه کهکشانی‌ها کسب کند.

کاپیتان تیم ملی پرتغال در سالی که گذشت ۶۳ گل به ثمر رساند که مهم‌ترین آنها ۴ گلی بود که در دور پلی‌‌آف مرحله انتخابی ۴ جام جهانی در ترکیب تیم ملی کشورش به سوئد زد. رونالدو در بازی رفت در لیسبون یک گل و در بازی برگشت در استکهلم ۳ گل زد تا به تنهایی تمام گل‌های پرتغال را در دور پلی‌آف به ثمر رسانده باشد. به این ترتیب کریستیانو رونالدو به سلطه لیونل مسی بر فوتبال جهان که در ۴ سال اخیر به طور پیاپی توپ طلا را تصاحب کرده بود، پایان داد.

توپ طلای افتخار فیفا به پله اهدا شد

در شروع این مراسم، جایزه توپ طلای افتخار فیفا به اسطوره فوتبال برزیل رسید. سپ بلاتر، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ جایزه توپ طلای افتخار فیفا را به پله، اسطوره فوتبال برزیل اهداکرد.

هاینکس برترین مربی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ شد

سرمربی پیشین باواریایی‌ها که فصل گذشته افتخاری بی‌نظیر را در تاریخ باشگاه بایرن مونیخ، به ثبت رساند جایزه بهترین مربی فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ را از آن خود کرد. یوپ هاینکس، سرمربی آلمانی فصل گذشته بایرن مونیخ که قهرمانی در رقابت‌های بوندس‌لیگا، لیگ قهرمانان اروپا و همچنین جام حذفی را برای باواریایی‌ها به ارمغان آورد، جایزه برترین مربی فوتبال جهان در سال ۲۰۱۳ را تصاحب کرد. این مربی ۶۸ ساله آلمانی که در پایان فصل گذشته با دنیای فوتبال وداع کرد، با افتخاراتی که فصل گذشته به دست آورد، بایرن مونیخ را به اولین تیم آلمانی تبدیل کرد که در یک فصل تمام جام‌های موجود را کسب می‌کند. هاینکس در شرایطی جایزه مربی سال فیفا را از آن خود کرد که برای کسب این افتخار رقبایی همچون سرالکس فرگوسن، سرمربی پیشین منچستریونایتد و یورگن کلوپ، سرمربی آلمانی تیم دورتموند را در کنار خود می‌دید.

بازیکنان تیم منتخب فیفا در سال ۲۰۱۳ مشخص شدند

اسامی ۱۱ بازیکن تیم منتخب فیف‌پرو – فیفا در مراسم اعلام برترین‌‌های فوتبال جهان در مقر فیفا اعلا شد. اسامی ۱۱ بازیکن تیم منتخب فیف‌پرو – فیفا در سال ۲۰۱۳ در مراسم اهدای توپ طلای فیفا در سال ۲۰۱۳ در مقر فیفا در شهر زوریخ سوئیس اعلام شد.

بازیکنان تیم منتخب فیف‌پرو – فیفا در سال ۲۰۱۳ که به شیوه ۳-۴-۴ بازی می‌کند، به شرح زیر هستند:

دروازه‌بان: مانوئل نویر(بایرن مونیخ – آلمان)

مدافعان: فیلیپ لام (بایرن مونیخ – آلمان)، سرخیو راموس (رئال مادرید – اسپانیا)، تیاگو سیلوا (پاری‌سن‌ژرمن – برزیل) و دنی آلوز (بارسلونا – راموس)

هافبک‌ها: آندرس اینیستا (بارسلونا – اسپانیا)، ژاوی (بارسلونا – اسپانیا) و فرانک ریبری (بایرن مونیخ – آلمان)

مهاجمان: کریستیانو رونالدو (رئال مادرید – پرتغال)، زلاتان ابراهیموویچ (پاری‌سن‌ژرمن – سوئد) و لیونل مسی (بارسلونا – آرژانتین)

جایزه زیباترین گل سال به ابراهیموویچ رسید

فیفا در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳، جایزه زیباترین گل سال را به زلاتان ابراهیموویچ، مهاجم تیم ملی سوئد به خاطر گل زیبایش به تیم ملی انگلیس در یک بازی دوستانه اهدا کرد. جایزه زلاتان را جولیو سزار، دروازه‌بان تیم ملی برزیل اهدا کرد.

جایزه بازی جوانمردانه فیفا به افغانستان به رسید

فدراسیون بین‌المللی فوتبال در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ جایزه بازی جوانمردانه سال را به فدراسیون افغانستان اهدا کرد. این جایزه توسط حسین بن علی اردنی که عضو هیئت رئیسه فیفا است به رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان اهدا شد.

سرمربی تیم ملی آلمان بهترین سرمربی زن فوتبال دنیا شد

سیلویا نید، سرمربی تیم ملی زنان آلمان جایزه بهترین سرمربی زن فوتبال دنیا را در مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳ از آن خود کرد. نید در سال ۲۰۱۳ ژرمن‌ها رای برای ششمین دوره متوالی فاتح رقابت‌های جام ملت‌های اروپا کرد.

جایزه برترین بازیکن زن سال به نادین آنجرر رسید

فیفا در مراسم معرفی برترین‌های فوتبال دنیا در سال ۲۰۱۳، جایزه برترین فوتبالیست زن دنیا را به نادین آنجرر، دروازه‌بان تیم ملی آلمان، قهرمان جام ملت‌های اروپا در سال ۲۰۱۳ اهدا کرد.

برندگان جایزه توپ طلا از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۲۳ بدین شرح است:

۱۹۹۱……………………………………………………لوتارماتیئوس آلمانی ( اینتر ایتالیا )

۱۹۹۲……………………………………………مارکو فان باستن هلندی (میلان ایتالیا)

۱۹۹۳ ………………………………………. روبرتو باجیو ایتالیایی از(یوونتوس ایتالیا)

۱۹۹۴ ……………………………………………. روماریو برزیلی (بارسلونااسپانیا)

۱۹۹۵……………………………………………. ژورج ویا لیبریایی (میلان ایتالیا)

۱۹۹۶ ………………………………………….رونالدو برزیلی (بارسلونااسپانیا)

۱۹۹۷ ………………………………………..رونالدو برزیلی (بارسلونااسپانیا)

۱۹۹۸ ………………………….زین الدین زیدان فرانسوی (یوونتوس ایتالیا)

۱۹۹۹ ……………………………………ریوالدو برزیلی (بارسلونا اسپانیا)

۲۰۰۰………………………زین الدین زیدان فرانسوی (یوونتوس ایتالیا)

۲۰۰۱ ………………………لویس فیگو پرتغالی (رئال مادریداسپانیا)

۲۰۰۲ …………………………رونالدو برزیلی (ریال مدرید اسبانیا)

۲۰۰۳ …………..زین الدین زیدان فرانسوی (رئال مدریداسپانیا)

۲۰۰۴ ……………………رونالدینیو برزیلی (بارسلونا اسپانیا)

۲۰۰۵ ………………….رونالدینیو برزیلی (بارسلونا اسپانیا)

۲۰۰۶ ……………………..کاناوارو ایتالیایی (رئال مادرید)

۲۰۰۷ ………………………..کاکا برزیلی (میلان ایتالیا)

۲۰۰۸ کریس رونالدوپرتغالی (منچستریونایتد انگلیس)

۲۰۰۹ لیونل مسی……………. (بارسلونا اسپانیا)

۲۰۱۰ لیونل مسی…………. (بارسلونا اسپانیا)

۲۰۱۱لیونل مسی………… (بارسلونا اسپانیا)

۲۰۱۲ لیونل مسی………(بارسلونا اسپانیا)

۲۰۱۳-کریس رونالدو ……….(رئال اسپانیا)