جامع نیوز:در دیدار جانشین تولیت حرم مطهر امامین جوادین و هیات همراه با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرای طرحهای بازسازی و توسعه ای این حرم نهایی شد. به گزارش جامعنیوز ازروابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در این نشست سید محمد حیدری جانشین تولیت حرم مطهر امامین جوادین از فعالیتهای ستاد در این حرم […]

جامع نیوز:در دیدار جانشین تولیت حرم مطهر امامین جوادین و هیات همراه با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات اجرای طرحهای بازسازی و توسعه ای این حرم نهایی شد.
به گزارش جامعنیوز ازروابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات، در این نشست سید محمد حیدری جانشین تولیت حرم مطهر امامین جوادین از فعالیتهای ستاد در این حرم اظهار رضایت کرد و گفت: عملکرد ستاد در چند سال گذشته چه در امور طراحی و چه به لحاظ کیفیت و سرعت عمل در اجرا بسیار خوب بوده است.
وی با اشاره به طرحهای اجرا شده در کاظمین از قبیل طلاکاری گنبدها ، سنگ کاری و معرق کاری رواقها، ساخت دربها و بازسازی مسجد صفویه، برای انعقاد قرارداد و اجرای طرحهای مطالعه شده و مورد تفاهم از ستاد بازسازی عتبات عالیات دعوت کرد.
در این جلسه رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز به تشریح ۲۰ پروژه ی جدید ستاد در حرم مطهر امامین جوادین پرداخت و افزود: این طرح ها شامل دو بخش پروژه های صنعتی طه و پروژه های عمرانی باب الحوائج ۱ و ۲ است . در بخش صنعتی مرمت و طلاکاری سه ایوان باب القبله ، باب المراد ، باب القریش و ۴ گلدسته ی بزرگ این حرم در دستور کار قرار خواهد گرفت. در بخش عمرانی نیز کاشی کاری، آیینه کاری و سنگ کاری سه ایوان مذکور به همراه ورودی ایوان شمالی مسجد صفویه و باقی مانده سنگ کاری رواقها، معرق کاری داخل رواقها و بازسازی کتیبه زیر قبه اطراف ضریح اجرایی خواهد شد.
حسن پلارک تاکید کرد: بنا به درخواست تولیت محترم حرم مطهر عملیات اجرایی آیینه کاری، کاشی کاری و سنگ کاری مسقفات جدید باب المراد و باب القریش را به مساحت ۲۵۰۰ متر مربع و ساخت مهمانسرایی ویژه زائران را به مساحت ۳۰۰۰متر مربع آغاز خواهیم کرد که اجرای آنها حداقل ۲ سال به طول می انجامد.
وی با برشماری پروژه هایی که طراحی آنها در قالب طرح جامع توسعه حرم مطهر امامین جوادین به ستاد سپرده شده است گفت: طراحی صحن های صاحب الزمان(عج)، امام رضا(ع) و امام علی(ع)، دارالضیافه ، دارالشفاء با مشارکت پیمانکاران ایرانی به زودی آغاز خواهد شد.
پلارک در پایان یادآور شد : با توجه به اشتیاق مردم دوستدار اهل بیت عصمت و طهارت درایران به اجرای طرحها در خود حرمهای مطهر و نیاز به ارائه خدمات و امکانات بهداشتی پیشنهاد شد که زمینه ساخت یک کلینیک مجهز در کاظمین با همراهی جمعیت هلال احمر ایران فراهم شود که مورد موافقت تولیت حرم مطهر امامین جوادین قرار گرفت