جامع نیوز:جدید ترین خط تولید شکلات کشور امروز با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید. به گزارش جامع نیوزوزیر صنعت،معدن وتجارت در حاشیه افتتاح این خط، با اشاره به تنوعی که در ارائه محصولات این شرکت بوجود خواهد آمد گفت: تلاش ها در راستای […]

جامع نیوز:جدید ترین خط تولید شکلات کشور امروز با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت و نایب رییس مجلس شورای اسلامی به بهره برداری رسید.
به گزارش جامع نیوزوزیر صنعت،معدن وتجارت در حاشیه افتتاح این خط، با اشاره به تنوعی که در ارائه محصولات این شرکت بوجود خواهد آمد گفت: تلاش ها در راستای توسعه محصولات صادرات محور در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه در صنایع مختلف توسعه صادرات جزءمحوری ترین برنامه ها محسوب خواهد شد افزود: فعالان اقتصادی باید برای ارتقا کیفیت ورقابت پذیری برای حضور در بازرهای خارجی تلاش نمایند. نعمت زاده به لزوم برند سازی در صنایع اشاره کرد وگفت: برای کسب بازارهای صادراتی و همچنین بازار داخل توجه بیش از پیش به مقوله برند سازی می تواند رونق تولید را به همراه داشته باشد. به گفته وی توجه به این مهم در تولید صنایع مبتنی به صادرات اهمیت دو چندان دارد.
دکتر فرهاد رمضان مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان ( سهامدار ارشد گروه صنعتی مینو ) در این مراسم اعلام کرد: این خط در زمره جدید ترین و مجهز ترین خطوط تولید شکلات در جهان محسوب می شود که با تلاش کارکنان و متخصصان داخلی در شرکت پارس مینو نصب و راه اندازی شده است.
وی اظهارداشت: برای راه اندازی این خط جدید بالغ بر۶ میلیون یورو هزینه ارزی و ۲۲ میلیارد ریال نیز هزینه ریالی سرمایه گذاری صورت گرفته است.
وی افزود: با راه اندازی این خط جدید، روزانه ۲۰ تن به ظرفیت تولید شکلات این شرکت افزوده می شود.
وی اظهارداشت: محصولات این خط از این پس با نام تجاری ” رتیا ” تولید و به بازار عرضه می شو.به گفته وی این محصول از نظر کیفیت ، تنوع و بسته بندی با برترین محصولات روز دنیا قابل رقابت است.
وی اعلام کرد: پیش بینی می شود با توجه به کیفیت و تنوع این محصول از این پس کشور از ورود محصولات مشابه بی نیاز شود.
به گفته وی با این اقدام ضمن ایجاد اشتغال برای نیروهای داخلی از خروج بخش قابل توجهی ارز از کشور نیز جلوگیری می شود.
دکتر رمضان با بیان اینکه راه اندازی این خط آثار مثبتی بر نقدینگی گروه مینو خواهد داشت تصریح کرد: انتظار داریم سال آینده حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد تامین نقدینگی شرکت پارس مینو از این محل افزایش یابد..
مدیر عامل شرکت اقتصادی و خودکفایی آزادگان در ادامه به موضوع لغو تحریم ها اشاره کرد و گفت: با رفع تحریم ها و سهولت نقل و انتقال ارز و ماحصل آن سهولت در تامین مواد اولیه ، انتظار میرود که به مرور شاهد کاهش هزینه های تولید و افزایش تولید و صادرات باشیم.
در ادامه دکتر طاهره سخت باز مدیرعامل شرکت صنعتی پارس مینو اعلام کرد: هدف از راه اندازی این خط معرفی محصولات جدید ، ایجاد تنوع در سبد مصرفی مشتریان وفادار، ایجاد خودباوری ، تولید محصول متناسب با نیاز گروه های خاص جامعه و همچنین تقویت برند مینو درجامعه می باشد.
وی یادآور شد: در فاز اول ۱۱ نوع شکلات جدید با نام تجاری ” رتیا ” دراین شرکت تولید و روانه بازار خواهد شد. به گفته وی با تعویض قالب و تنظیمات جزِیی امکان تولید انواع شکلات بر روی این خط وجود دارد.
مدیر عامل شرکت پارس مینو افزود: امروزه خریداران، آگاهانه محصولات موجود در بازار را بررسی و مقایسه می کنند و اغلب مصرف کنندگان حاضر به پرداخت مبلغ متناسب با کیفیت محصولی که انتخاب می کنند هستند.
وی در ادامه افزود: بر آساس آمار و اطلاعات موجود سرانه مصرف شکلات در کشورهای اروپایی حدود ۱۴ کیلو گرم است که این رقم در ایران بین یک تا یک و نیم کیلو می باشد.
وی تصریح کرد: با احتساب این آمار می‌توان نتیجه گرفت که با توجه به وجود مزایای تغذیه ای مناسب در شکلات، صنعت شیرینی و شکلات ایران برای افزایش ظرفیت تولید شکلات، جای پیشرفت زیادی دارد
مدیر عامل شرکت پارس مینو در ادامه از تولید شکلات متناسب با نیاز گروه های خاص در این مرکز خبر داد.
به گفته وی با برنامه ریزی صورت گرفته در آینده نزدیک شکلات های ویژه ای برای گروه های خاص جامعه از جمله افراد دیابتی و ورزشکاران تولید خواهد شد.
وی گفت: در حال حاضرمحصولات این شرکت به افغانستان، امارات متحده عربی و کشورهای آسیای مرکزی صادر می شود که با برنامه ریزی های صورت گرفته ، به دنبال توسعه صادرات و کسب سهم بیشتر از بازار های منطقه و جهان هستیم.
شایان ذکر است اشکال مختلفی که در فاز اول به بازار عرضه می شوند شکلات های توپی و تخم مرغی با بسته بندی های دوسرپیچ استندی، دوی پک و پذیرایی (کادویی) و تابلت های ۱۰۰ گرمی، ۲۵ گرمی و ۵ گرمی در بسته بندی های جعبه ای و پیلوپک می باشد که در طعم ها و با مغزی های شیری، تلخ، فندقی و قهوه (کاپوچینو) تولید و عرضه می شوند