جامع نیوز: برای اولین بار و پس از ۸ سال، اولین بودجه دولت تدبیر و امید در موعد قانونی به مجلس ارائه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۶ رای موافق پرونده بودجه ۷۹۳ هزار میلیارد تومانی سال ۱۳۹۳ را بستند. به گزارش جامع نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ۲۴ جلسه علنی طی […]

جامع نیوز: برای اولین بار و پس از ۸ سال، اولین بودجه دولت تدبیر و امید در موعد قانونی به مجلس ارائه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۶ رای موافق پرونده بودجه ۷۹۳ هزار میلیارد تومانی سال ۱۳۹۳ را بستند.

به گزارش جامع نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از ۲۴ جلسه علنی طی ۱۰ روز ماده واحده، تبصره‌ها و جداول لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور را تصویب کردند. بر این اساس بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور از حیث منابع بالغ بر ۷ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال از حیث مصارف بالغ بر ۷ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۳۰ هزار و ۴۸۴ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال به شرح زیر است:
الف: منابع بودجه عمومی دولت از لحاظ درآمدها و واگذاری‌ دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی ومصارف بودجه عمومی دولت از حیث هزینه‌ها و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی بالغ بر ۲ میلیون و ۳۳۹ هزارو ۸۴ میلیارد و ۶۴۱ میلیون ریال شامل:

۱- منابع عمومی بالغ بر دو میلیون و ۱۰۰هزار و ۶۵۹ میلیارد و ۲۳۷ میلیون ریال
۲- درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی بالغ بر ۲۳۸ هزار و ۴۲۵ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال
ب: بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت از لحاظ درآمدها و سایر منابع تامین اعتبار بالغ بر ۵ میلیون و ۸۷۹ هزار و ۲۵۷ میلیارد و ۷۳۸ میلیون ریال.
اضافه می‌شود نمایندگان مجلس شورای اسلامی از صبح روز چهارشنبه (۹ بهمن‌ماه) بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور را آغاز کردند که روز چهارشنبه ۲ جلسه، روز پنج‌شنبه یک جلسه، از روزهای شنبه دوازدهم تا چهارشنبه شانزدهم هر روز سه جلسه، پنج‌شنبه یک جلسه، شنبه(۱۹ بهمن‌ماه) سه جلسه و یکشنبه (۲۰‌بهمن‌ماه) نیز دو جلسه صرف بررسی لایحه بودجه سال ۹۳ کل کشور کردند