جامع نیوز:با حمایت و سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت دانش بنیان توسعه صنایع نفت و گاز سرو موفق به تولید ۶ نوع کاتالیست پرمصرف در صنایع کشور گردید. به گزارش جامع نیوز، مدیر توسعه تحقیقات کاربردی و فناوری این سازمان با اعلام خبر فوق افزود: برای نمونه یکی از این کاتالیست‌‌ها […]

جامع نیوز:با حمایت و سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، شرکت دانش بنیان توسعه صنایع نفت و گاز سرو موفق به تولید ۶ نوع کاتالیست پرمصرف در صنایع کشور گردید.
به گزارش جامع نیوز، مدیر توسعه تحقیقات کاربردی و فناوری این سازمان با اعلام خبر فوق افزود: برای نمونه یکی از این کاتالیست‌‌ها که در صنایع فولادسازی کشور مصرف می شود، به مقدار ۱۳۰ تن تولید شده و در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان بارگذاری شده است.
دکتر «سید محمد زهرایی» ادامه داد: این مجتمع فولادسازی نخستین بار در کشور برای تولید فولاد خود از کاتالیست ایرانی استفاده می کند. تاکنون تولیدکنندگان فولاد به روش احیای مستقیم، کاتالیست مورد نیاز خود را از شرکتهای خارجی تحت لیسانس یک شرکت آمریکایی خریداری و تامین می کردند.
وی تصریح کرد: در حال حاضر سالیانه حدود ۷۰۰ تن از این نوع کاتالیست مورد نیاز واحدهای فولادسازی کشور است که با راه اندازی طرح های هشتگانه فولادی، این نیاز به بیش از یک هزار تن در سال خواهد رسید.
به گفته زهرایی، تولید کاتالیست مذکور در کشور، علاوه بر خودکفایی در این زمینه و ایجاد ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم، عدم وابستگی به خارج و گذر از تحریم های بیگانگان، سالانه حدود ۱۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در پی خواهد داشت.
این مقام مسئول تاکید کرد، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آماده است در طرح هایی که مراحل پژوهش آن توسط محققان و اساتید دانشگاهی به پایان رسیده و آماده تجاری سازی و سرمایه گذاری در جهت رفع نیاز صنایع کشور است، مشارکت و سرمایه گذاری کند.