ASUS RT-AC52U جامع نیوز:ایسوس روتر RT-AC52U را به تازه گی معرفی نموده است. بهره مندی از دو باند کاری و پهنای باند ۷۳۳Mbit/s ،همچنین فناوری موسوم به high-power که تا ۱۵۰% پوشش شبکه را بیشتر گسترش می دهد،از ویژگی های این محصول جدید می باشد. امروزه بحث شبکه و به خصوص نوع بیسیم آن ، […]

ASUS RT-AC52U

جامع نیوز:ایسوس روتر RT-AC52U را به تازه گی معرفی نموده است. بهره مندی از دو باند کاری و پهنای باند ۷۳۳Mbit/s ،همچنین فناوری موسوم به high-power که تا ۱۵۰% پوشش شبکه را بیشتر گسترش می دهد،از ویژگی های این محصول جدید می باشد.

امروزه بحث شبکه و به خصوص نوع بیسیم آن ، شاید یکی از موارد مهم در دنیای تکنولوژی باشد.زیرا یکی از شاخصه های یک جامعه پیشرفته نحوه دسترسی به شبکه و بهره مندی از مزایایی آن برای کاهش هزینه های جاری و همچنین سرعت بخشیدن به کار های روزمره مانند پرداخت الکترونیک و کاهش حضور فیزیکی افراد می باشد. به همین منظور شرکت های مختلف به تولید و عرضه محصولات و ملزومات شبکه پرداختند .ایسوس نیز به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید کننده محصولات کامپیوتری ،سالهاست که به صورت تخصصی به توسعه، تولید و عرضه محصولات شبکه می پردازد. یکی از بخش هایی که ایسوس بر روی آن تمرکز خاصی نموده است محصولات بیسیم می باشند. تا جایی که ایسوس یکی از متنوع ترین برند ها در زمینه تولید این محصولات می باشد و برای هر کاربردی یک محصول مرتبط ارائه نموده است. یکی از جدیدترین محصولات این شرکت که به تازگی معرفی شده است RT-AC52U می باشد.

این محصول دوبانده از جدیدترین استاندارد شبکه که AC می باشد بهره می برد.RT-AC52U در باند ۲.۴ GHz تا ۳۰۰Mbit/s و در باند ۵ GHz تا۴۳۳Mbit/s پهنای باند فراهم می نماید و به همین منظور این روتر در دسته محصولات با کارایی بالا قرار می گیرد. کاربران می تواند از طریق باند ۲.۴GHz به کارهای روتین مانند گشت و گذار در محیط وب و همچنین چک کردن ایمیل های خود و غیره بپردازد و از طریق باند دیگر که از سرعت بیشتری برخوردار است برای کاربرد هایی مانند سرگرمی های شبکه و پخش فایل های با کیفیت HD تحت شبکه بپردازد.

این روتر دارای یک پورت USB 2.0 می باشد که به این دستگاه قابلیت اتصال انواع تجهیزات مانند فلش درایو و دیسک درایو برای ایجاد فضای ذخیره سازی تحت شبکه و دسترسی آسان به آن از هر مکان و همچنین اتصال چاپگر و اسکنر به آن برای استفاده تحت شبکه، می دهد. این دستگاه به علت بهره بردن از تقویت کننده داخلی سیگنال در زمره محصولات موسوم به high-power قرار می گیرد که این موضوع باعث خواهد شد که تا ۱۵۰% از پوشش شبکه بیشتری برخوردار باشد.

یکی از مهمترین نکات در مورد محصولات این رده بحث امنیت شبکه و پروتکل های امنیتی معتبر می باشد. متاسفانه در سال های گذشته این موضوع کمتر مورد توجه قرار گرفته و اخیرا مشاهده شده در یکی از محصولات یکی از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات شبکه ۴۰۰۰ بک دور کشف شده است که این موضوع به راحتی به هکر ها اجازه دسترسی به فایل های کاربر از راه دور را می دهد. اما خوشبختانه ایسوس در این زمینه از انواع پروتکل های امنیتی معتبر بهره می برد که به کاربران برای استفاده از این محصول اطمینان خاطر می دهد.

یکی دیگر از نوع آوری های ایسوس در زمینه محصولات شبکه ویژگی AiCloud می باشد. در واقع این نوع آوری به صورت یک نرم افزار کاربردی برروی سیستم عامل های معتبر مانند Android و iOS می باشد که به کاربر قابلیت دسترسی آسان به فایل های ذخیره شده در تجهیزات متصل به روتر ، را می دهد. از دیگر ویژگی های جالب این نوع آوری قابلیت با نام router-to-router synchronization می باشد. فرض کنید شما در یک دفتر کار و یا در خانه خود چندین کامپیوتری و چندین روتر ایسوس دارید. در تمامی این کامپیوتری ها به طور مثال یک فایل Excel مشترک دارید که دائماً در حال به روز رسانی توسط چندین کاربر می باشد و شما برای بدست آوردن فایل نهایی باید تمامی فایل ها را جمع آور و خود اقدام به روز رسانی نهایی آن نمایید. اما به واسطه این قابلیت ، شما کافی است که یک فایل را در حافظه فلش ذخیره و آن را به روتر ایسوس متصل نمایید و فایل خود را به روز نمایید. سپس حافظه فلش را به روتر دیگر متصل نمایید و کار دیگر تمام است! روتر ایسوس به صورت هوشمند فایل شما را آنالیز و به روز می نماید.

یکی از مهمترین دغدغه های کاربران در زمینه روتر ها ، نحوه نصب و تنظیم آن می باشد. به طوریکه کاربران بتوانند به راحتی پیشرفته ترین تنظیمات به آسان ترین شکل ممکن اعمال نمایند. ایسوس در این زمینه نیز پیشتاز بوده و از قابلیتی به نام ASUSWRT بهره می برد.ASUSWRT در واقع یک محیط کاربری تحت شبکه می باشد که از ظاهری بسیار زیبا و در عین حال ساده بهره می برد که کاربر به راحتی می توانند تمامی تنظیمات خود از جمله ایجاد یک شبکه اختصاصی(VPN) ،را اعمال نماید.