جامع نیوز: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی سخنانی در کنفرانس خبری وزارت اقتصاد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، تاکید کرد که این سازمان هرگز نقش حاکمیتی خود را فدای نقش اقتصادی نمی کند. به گزارش جامع نیوز، اردشیر محمدی در همین راستا اعلام کرد: چنانچه صاحب کالایی که از سوی […]

جامع نیوز: رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی طی سخنانی در کنفرانس خبری وزارت اقتصاد به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، تاکید کرد که این سازمان هرگز نقش حاکمیتی خود را فدای نقش اقتصادی نمی کند.
به گزارش جامع نیوز، اردشیر محمدی در همین راستا اعلام کرد: چنانچه صاحب کالایی که از سوی گمرک “متروکه” اعلام شده است، پیش از فروش کالا، نامه ترخیص آن را برای ما بیاورد، کالای وی به صورت تمام و کمال تحویل خودش خواهد شد.
وی در ارتباط با وثیقه گذارانی که ملک آنها به دلیل عدم تعهد وام گیرندگان به ایفاد حقوق دولت، جهت حراج، تحویل سازمان اموال تملیکی می شود نیز گفت: در این گونه موارد، اولویت اصلی ما همواره مصالحه با صاحب وثیقه است، به طوری که شاهدیم بیشترین حجم فروش ما در زمینه اموال غیر منقول، همواره از طریق مصالحه با وثیقه گذاران کسب شده است.
رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی خواستار فراهم شدن امکانات نرم و سخت افزاری برای این سازمان جهت انجام وظایف خود در چارچوب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.
وی اظهار داشت: براساس این قانون که از بهمن ماه جاری به دولت ابلاغ شده، نقش سازمان اموال تملیکی نسبت به قبل بسیار پررنگ تر شده است.
وی افزود: پیشتر، گمرک جمهوری اسلامی ایران تحویل گیرنده کالای قاچاق بود و کالا بعد از تعیین تکلیف قطعی، به ما تحویل می شد ولی در چارچوب قانون جدید، این وظیفه به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شده است.
محمدی با بیان اینکه در چارچوب قانون جدید، همچنین سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی عضو اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده است، اظهار داشت: ما از وظایف جدید استقبال می کنیم ولی مشکلی که در راستای اجرایی شدن قانون جدید با آن مواجه هستیم، در اختیار نداشتن امکانات کافی برای انجام این تعهدات است.
وی در این راستا خواستار فراهم شدن اختیارات لازم برای این سازمان شد.