جامع نیوز:مهندس شافعی معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دراولین همایش تجاری مدیران شرکت های ایران – فرانسه که درسالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار گردید ، ضمن اعلام آمادگی ایدرو برای همکاری چند جانبه با شرکت های فرانسوی، ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه گذاری مشترک را زمینه ساز […]

جامع نیوز:مهندس شافعی معاون وزیر و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران دراولین همایش تجاری مدیران شرکت های ایران – فرانسه که درسالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار گردید ، ضمن اعلام آمادگی ایدرو برای همکاری چند جانبه با شرکت های فرانسوی، ایجاد بسترهای مناسب جهت سرمایه گذاری مشترک را زمینه ساز تحقق اهداف همکاریها دانست.
به گزارش جامع نیوز، مهندس شافعی که در جمع اعضای هیأت های اقتصادی ، صنعتی ، تجاری و فعالان بخش خصوصی فرانسه و ایران سخنرانی می کرد، ضمن خوشامد گویی به هیات فرانسوی، ابراز امیدواری کرد این نشست که اولین گروه کاری بین اقتصاد دانان ، صنعتگران و تجار دو کشور در دوره جدید است موجب استحکام هر چه بیشتر همکاری های فی مابین صنعتگران و بخش خصوصی دو کشور در آینده شود .

وی خاطر نشان ساخت ، امروز که در این اجلاس گردهم آمده ایم تا به همکاری های آینده بیاندیشیم ، جهان به سرعت از سوی نظام تک قطبی یا دو قطبی به سوی اقتصاد های نو ظهور جدید در حرکت است و آینده جهان در گرو تعامل منطقی و تدبیر قدرت های نو ظهور جهانی و تعامل کشورهای در حال توسعه با یکدیگر است. در چنین شرایطی ، جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری با موقعیت خاص استراتژیک در خاورمیانه ، برخوردار از منابع اانرژی ، نیروی کار تحصیلکرده ، زیر ساخت های مستعد برای توسعه صنعت ، کانون کریدور ارتباطی شمال و جنوب و شرق و غرب ، شبکه های گسترده خدماتی و ظرفیت های صادراتی مناسب به سایر کشورهای منطقه ( ایران را به دروازه ورود به بازار ۳۰۰ میلیون نفری کشورهای منطقه تبدیل کرده است . ) به یکی از بهترین ظرفیت های سرمایه گذاری خصوصا در بخش صنعت تبدیل شده است .
مهندس شافعی با اشاره به اینکه سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، بعنوان سازمانی که ماموریت اصلی آن توسعه صنعت کشور خصوصا صنایع هایتک است و لوکوموتیو صنعت ایران محسوب می شود با برخورداری از ظرفیت های ویژه مدیریت صنعتی ، کانون توسعه صنعت در جمهوری اسلامی ایران است ، اعلام کرد این سازمان در جهت تحقق اهداف بین المللی خود پیشنهاد هایی را به میهمانان شرکت کننده در اجلاس ارائه می کند .
رییس هیات عامل ایدرو در پایان سخنرانی خود ، ۵ پیشنهاد اصلی این سازمان را به شرح ذیل به هیات فرانسوی ارائه کرد :
۱ – سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران آمادگی خود را برای همکاری های دو و چند جانبه در زمینه حمل و نقل ( خودرو ، دریایی ، هوایی و ریلی ) ، انرژی ( نفت ، گاز ، جی تی ال و بیو اتانول) ، پیمانکاری در حوزه نفت و گاز ( فازهای پارس جنوبی )، ساختمان سازی صنعتی ، نوسازی و بازسازی صنایع ، آموزش ، فن آوری های نوین صنعتی به ویژه بیو تکنولوژی ، فولاد ، صنایع پزشکی و ماشین ابزار با شرکت های فرانسوی اعلام می کند.
۲ – شرکت های فرانسوی ای که تمایل به مشارکت در پروژه های صنعتی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را دارند می توانند در نشست های تخصصی تر که در این سازمان برگزار خواهد شد، شرکت کرده و از برنامه ها و پروژه های آینده این سازمان برای همکاری های مشترک مطلع شوند. ( ۳۰۰ طرح ، ۳۰۰ نقطه )
۳ – سازمان گسترش و نوسازی آمادگی دارد تور های تخصصی صنعتی برای شرکت هایی که تمایل به سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی دارند برگزار نماید.
۴ – سازمان گسترش و نوسازی ایران آمادگی دارد در قالب تشکیل یک کمیته مشترک از صاحبان صنایع ایران – فرانسه ، نقشه راه همکاری های صنعتی فی مابین دو کشور را برای توسعه همکاری های صنعتی در آینده تهیه و ارائه کند .
۵ – گروه تامین سرمایه پروژه های سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ، آمادگی دارد نشست های تخصصی ای را برای تامین سرمایه پروژه های مورد توافق تشکیل دهد.

در پایان لازم میدانم به میهمانان فرانسوی این اجلاس عرض کنم ، مردم ایران برخلاف تصویر منفی ای که از عملکرد سیاستمداران و برخی شرکای صنعتی فرانسوی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف سیاسی و بعضا” اقتصادی مجموعا” ، تصویر مثبتی از کالاهای صنعتی فرانسه در ایران دارند .
از آنجا که عامل موثر موفقیت همکاری های مشترک بین اقتصاد دانان و صاحبان صنایع دو کشور مصرفت کنندگان و مردم هر دو کشور می باشند ، لازم است همه کسانی که قصد همکاری با ملت بزرگ ایران را دارند بدانند باید افکار و سیاست های گذشته خود را نسبت به ملت ما تغییر داده و ذهنیت و عملکرد گذشته منفی خود را جبران نمایند.
بنده اعتقاد راسخ دارم ، آینده از آن کسانی است که با جهان اطراف خود از سر منطق و تدبیر عمل کنند و به دیدگاه های دیگران احترام بگذارند.