سفیر چین در ایران در ملاقات با مهندس “غلامرضا شافعی” رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بر اهمیت توسعه همکاری‌های صنعتی ایران و چین تاکید کرد و سفر وی به چین را مهم خواند. “یو هونگ یانگ” سفیر جمهوری خلق چین در ایران صبح روز سه‌شنبه با مهندس شافعی معاون وزیر و […]

سفیر چین در ایران در ملاقات با مهندس “غلامرضا شافعی” رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بر اهمیت توسعه همکاری‌های صنعتی ایران و چین تاکید کرد و سفر وی به چین را مهم خواند.
“یو هونگ یانگ” سفیر جمهوری خلق چین در ایران صبح روز سه‌شنبه با مهندس شافعی معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار که در آستانه سفر رئیس هیات عامل ایدرو به چین انجام شد، سفیر چین ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب‌الوقوع آقای شافعی به چین، اظهارداشت: دیدار کاری رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از چین باعث توسعه همکاری های صنعتی میان دو کشور خواهد شد.
یانگ افزود: سفر خوبی را برای دیدار هیات صنعتی ایران از چین پیش بینی می کنم و در این زمینه هماهنگی لازم را با شرکت های چینی طرف مذاکره با هیات ایران ، انجام خواهم داد.
در ابتدای این دیدار مهندس شافعی ظرفیت های صنعتی ایران و سازمان گسترش را تشریح کرد و گفت: سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران نقش مهمی در صنعتی شدن کشور داشته و از بنیانگذاران صنعتی سازی تولید در کشور می‌باشد. هم‌اکنون نیز بعنوان یک سازمان توسعه‌ای، نقش اساسی در توسعه صنعتی کشور دارد.
وی ادامه داد: ‌سازمان گسترش در حال حاضر ماموریت توسعه صنعت در مناطق محروم و توسعه دانش و نوآوری‌های صنعتی در ایران را بعهده دارد و در زمینه کسب دانش‌های فنی در حوزه صنایع پیشرفته علی الخصوص بیوتکنولوژی، نانو و فناوری اطلاعات موفقیت‌های ارزشمندی داشته است که از آنها می‌توان در جهت بسط و توسعه و تحکیم روابط ایران و چین بهره گرفت.
مهندس شافعی آمادگی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برای توسعه همکاری‌های آموزشی، ‌تحقیقاتی، پژوهشی و توسعه روابط صنعتی با چین را اعلام کرد و از سفیر چین خواست زمینه توسعه همکاری های صنعتی ایدرو و شرکتهای چینی را فراهم کند.
مهندس شافعی رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از ابتدای هفته آینده در راس یک هیات صنعتی از مراکز صنعتی، ‌تحقیقاتی و پژوهشی چین که عمدتا طرف مذاکره با شرکت های ایرانی هستند بازدید خواهد کرد و با مدیران صنعتی چین دیدار و گفت و گو می کند.