جامع نیوز: قیمت، کیفیت، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مناسب چهار مولفه اصلی محصول است که درگروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژه ای به این مولفه ها می شود تا براساس آن در راستای کسب رضایت مشتریان قدم برداریم. به گزارش جامع نیوز، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که در نشست جانبی […]

جامع نیوز: قیمت، کیفیت، تحویل به موقع و خدمات پس از فروش مناسب چهار مولفه اصلی محصول است که درگروه صنعتی ایران خودرو توجه ویژه ای به این مولفه ها می شود تا براساس آن در راستای کسب رضایت مشتریان قدم برداریم.

به گزارش جامع نیوز، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که در نشست جانبی همایش بین المللی موتورهای درون سوز سخن می گفت، کیفیت را از الزامات تولید و وظایف تولیدکننده دانست و تصریح کرد: این موضوع قابل بحث نیست، وقتی تولیدکننده محصولی را به مشتری ارایه می کند باید کیفیت را به عنوان یکی از الزامات تولید درنظر بگیرد.مهندس هاشم یکه زارع با بیان اینکه نقش کیفیت در فضای رقابتی امروز، بیش از پیش نمایان است، افزود: برای رسیدن به محصول کیفی در ایران خودرو برنامه ریزی دقیقی صورت گرفته است.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: در سال های اخیر ایجاد مشکلات مقطعی و صرف زمان برای عبور از آن مانع پرداختن به مسایل راهبردی در صنعت خودرو شده است.یکه زارع اذعان کرد: تحریم هایی که به صنعت خودروسازی کشور تحمیل شد، اتفاق ساده ای نبود، اما اگر استراتژی و برنامه ریزی دقیقی وجود داشت، اثرات تخریبی آن به مراتب کم تر از وضعیت فعلی بود.وی به شرایط کنونی ناشی از حذف تحریم ها اشاره کرد و گفت: با رفع تحریم ها و عبور از مشکلات، باید به گونه ای عمل کنیم که آمادگی مدیریت شرایط مشابه احتمالی در آینده را داشته باشیم. مدیر عامل ایران خودرو به انتظار ارایه محصول با کیفیت از سوی قطعه ساز اشاره و اظهار کرد: همان‌طور که مشتریان ایران خودرو انتظار تحویل خودروی بی عیب دارند، ما نیز از قطعه سازان انتظار داریم که مولفه های یادشده را درنظر داشته و محصولی با کیفیت تولید و در اختیار خودروسازان به عنوان مشتری قرار دهند.مدیرعامل ایران خودرو گفت: آماری که در دوماه اخیر به دست آمده،‌ نشان می دهد که ۷۶ درصد از نارضایتی مشتریان مربوط به مسایلی غیر از خدمات پس از فروش است و به راحتی قابل بررسی و رفع است.یکه زارع درخصوص حمل و نقل عمومی و تولید خودروهای این بخش گفت: در کشور ظرفیت تولید بالغ بر ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس ایجاد شده که متاسفانه از بخش کمی از این ظرفیت بهره برداری شده است.وی افزود: در گذشته، بعد از مذاکره با طرف های خارجی درخواست تولید اتوبوس به تولیدکننده های داخلی ارسال می شد، در صورتی که تدارک و تحویل به بیش از ۴ماه زمان نیاز دارد و با این روش واردات محصولات انجام شده است. مدیرعامل ایران خودرو ایجاد انگیزه در مردم برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی را از راه‌کارهای کاهش ترافیک و آلایندگی ها دانست و گفت: باید سیاست ها در جهت تشویق مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی باشد.