جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پوشیده شدن مرقد مطهر امام حسین(ع) با اثر نفیس و ارزشمند دست بافت هنرمندان ایرانی در هفته آینده خبر داد. به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک با اعلام این خبر گفت: این روپوش در آستانه میلاد باسعادت امام حسین(ع) تحویل تولیت محترم شده تا زینت بخش مرقد […]

جامع نیوز:رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات از پوشیده شدن مرقد مطهر امام حسین(ع) با اثر نفیس و ارزشمند دست بافت هنرمندان ایرانی در هفته آینده خبر داد.
به گزارش جامع نیوز ، حسن پلارک با اعلام این خبر گفت: این روپوش در آستانه میلاد باسعادت امام حسین(ع) تحویل تولیت محترم شده تا زینت بخش مرقد مطهر ابا عبدالله الحسین(ع) گردد.
وی افزود: روپوش مطهر مضجع شریف که به همت بانوان هنرمند استان اصفهان در مدت قریب به سه سال تهیه شده از ۵ هزار مثقال ملیله اصل، ۳۰۰ مثقال شمش طلا و ۱۰ نوع مختلف از سنگ های قیمتی اصل از جمله یاقوت و زمرد به وزن۲۶ کیلوگرم، ۳۰ کیلوگرم مروارید اصل همچنین ۲۰ بند از مروارید، عقیق و فیروزه درشت آماده شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به مضامین به کار رفته در این اثر گفت : اسماءالله و نام ائمه معصوم به همراه عبارت« إنّ الحسین مصباح الهدى و سفینه النجاه» درترنج و ۵ سبد گل نقش بسته است.
حسن پلارک همچنین یادآور شد : همزمان با فرخنده ایام اعیاد شعبانیه و برای نهمین بار گروه گل آرایی از ستاد بازسازی عتبات عالیات با اهدا بیش از ۸۰ هزار شاخه گل به گل آرایی حرمهای مطهر خواهد پرداخت.